Tandplågaren

Idag har jag renoverat mina tänder innan resan. Fy fan, vad det gjorde ont! Jag gick på stan efteråt för att göra lite ärenden och när jag kom hem däckade jag i sängen och somnade. De gjorde någon typ av rengöring av tandköttet. Jag vill aldrig göra om det igen så det är väl bäst att man sätter igång och käka tandtråd och tandpetare nu då... Suck, det är ju så drygt! Men man får väl göra sitt bästa för att slippa lägga ner så mycket pengar på tändera.

Sedan har jag några (!) hål som ska fixas också innan jag åker. Inte kul! Så notan slutar väl på 3500 kr innan jag är klar. Känns som om jag skulle behöva de pengarna bättre på resan. Det kostar att ligga på topp.

Resa 16 000
Visum ca 2000
Medicin+ läkarbesök 1500
Tandplågaren 3500
Kläder/Väska osv 1000
och det är innan jag ens har kommit till Arlanda...

Jaha, annars då? Skatteverket borde inte bli några problem, Jag kunde skriva en fullmakt till mamma så får hon fixa min deklaration. CSN, verkar krångligt att sköta från Australien så det kanske mamma åker på också. Min kontaktperson på banken har jag inte hunnit prata med än, hon var på semester (ödets ironi). Men sedan börjar väl det ordna upp sig med allt.

Bank och telefon fixar jag när jag är på plats, så även taxnr. Sedan har jag fått mail från A-M: Ta med sovsäck, lämna myggnät hemma. Två punkter på packlistan avklarade! Bara en massa andra kvar... 

Kommentarer
Postat av: Kicki

Tack för länken!

Kom nu bara ihåg att skriva nåt på resan så vi frusna nordbor har nåt att läsa om och drömma oss bort med!

:)

2009-01-20 @ 08:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0