Tiden går fort

Jaha, ytterligare några dagar avklarade innan min resa. Sedan jag sist skrev har det inte hänt så mycket.  Jag har snackat med CSN och fixat reseförsäkring i alla fall.

Shoppat ryggsäck har jag också gjort men jag har inte bestämt mig för om det ska bli den Ryggan som ska med till andra sidan. Jag ska testpacka den och prova att göra alla inställningar på den så att den passar mig. Om den verkar bra då, efter alla mina test så får den bli min resekamrat!

Jag fick mail från A-M idag också! Känns så bra att ha någon som väntar på mig där borta i landet i fjärran. Försökte skaffa mig ett skattenummer (taxnr) idag. Men det verkade vara lite trubbel med deras hemsida. Så jag skrev ut ansökan från nätet, vi får väl se hur jag gör med den. Tänkte testa på nätet imorgon igen, men det känns inte som jag vill vänta hur länge som helst. Man vet ki inte, det kan ju ta lång tid. Visumet gick supersnabbt att få, det kanske är samma sak med taxnr...

Tänkte berätta lite kort om hur man söker arbetsvisum till Australien. Tänkte kanske att någon av er kommer ner och tar vid där jag slutar? Eller? Ingen? Hur som helst så var det en enkel match, om man inte är terrorist eller tjuv...

Man måste söka visum via Australiensiska ambasaden i Berlin (Jag vet, låter långsökt, men så är det!) Som tur är finns ansökningsformuläret på engelska. Jag sökte mitt visum via Internet och det var smidigt. Man fick svara på en massa frågor och man behöver ha passet till hands. I slutet av formuläret fick man betala visumavgiften och det gjorde man också enkelt med sitt kontokort. Klart!

Visumet blir kopplat till passnummret och visumhandlingarna fick jag via e-post. De papprena kan man ha med sig så att man kan styrka att man faktiskt har ett visum men egentligen räcker det med passet (!). Min största fruktan nu är att det ändå har blivit något fel och att jag ändå ska ha med mig ett "riktigt" visum. Ska nog lusläsa de där papprena en gång till!

Hmm... Närmast på att-göra-listan nu står att försöka fixa in dejter med alla mina kompisar. J var här i helgen och vi hade kalasroligt när vi svängde våra lurviga på BMB. Jag tänkte försöka träffa E, B och Lilla L också. Och Romfa så klart... Och FP! R och P ska få veta den hårda vägen att jag ska dra, försökte ju berätta för dem via radio innan jul, men de behagade inte att lyssna, så dår får man skylla sig själv! Jag tänkte skicka ett vykort; "Just det ja, jag glömde nämna en detalj..."

Vilken dag som helst ska jag ringa till A-Ms familj och berätta att jag faktiskt ska åka till Australien också. De vet det redan men jag har inte berättat det personligen. De ville vist skicka med en present till sin "Lätt förlorade dotter" på andra sidan jorden.

Hm... vem kunde tro att jag var en så flitig skrivare när jag väl tar mig tid?!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0