Trevligt besök

Igår var Romfa här på besök. Vi började med att fynda lite på Brödet och fiskarnas superstora loppis här i stan. Eller jag fyndade lite och hon fyndade mycket. Kanske är bäst att försöka hålla i stålarna lite nu innan man ska iväg, men det är ju så kul med loppis!

Sedan åkte vi hem till mig för att käka. Vi gjorde sallad med kyckling och Halloumi. Sancka om att kittla dödsskönt i kistan! Vi hade också ett litet julklapps/födelsedags/rese - presentutdelning. Jag fick en supercool resedagbok där man kan skiva om sina resor. Vi får se om den får åka med i packningen... Av min fick Romfa en "stufflurströja" (stufflur=freestylehörlur, helst tillhörande den gamla kassettbandens era.) och en liten mini lavalampa med blinkande ljus, så hon kan ha ett eget stufflursdirro.

Sedan for vi vidare till nästa loppis, Läkarmissionen, fler fynd både för mig och Romfa.

Vidare till Life Centers loppis, ännu fler fynd. jag köpte en grynmt cool fototapet, frågan är bara vad jag ska ha den till... Haha!

Dagen idag spenderades bland annat i tandplågarstolen igen. Fy! Jag har ont i käkarna efter allt gapande. Inte bra! Dyrt som fan blev det också! Fattar att folk inte går till tandläkaren. Så resten av dagen har jag varit sned i munnen av all bedövning. Svårt att äta och dricka, men nu börjar det släppa. Undrar om de tänkte på en häst när de gav mig sprutorna?
 
Lite tröstshopping blev det inna  jag gick hem från stan. Usch inte bra... Men jag köpte faktiskt den där vattenflaskan jag suktat efter så länge och den ska jag ju faktiskt ta med mig till Australien.

...och en kjol råkade jag köpa.... Hoppsan!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Romfa

Tapeten, vilket kap! Du kan göra värsta snygga bokomslagen med den, och skivomslag (oh!)...du kan tapetsera med den på insidan av skåp (tänk att öppna ett trist skåp och plötsligt stå inne i en vårskog..!), möjligheterna är oändliga!

Själv hittade jag en jättefin indiskaktig skjorta igår. Men nu ska jag hålla i slantarna.



Hoppas resan känns bra nu!

2009-01-29 @ 12:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0