Fremantle

Idag var jag och Seiko fran japan pa dagsutflykt till Fremantle. Efter den korta tagturen strosade vi runt i centrum. Kan ni tanka er, Fremantle verkar vara meckat for secoundhandaffarer. Jag var duktig och kopte inget... det ar svarare att tanka sig...

Sedan tog vi gratisbussen CAT runt de centrala delarna av staden. Forbi de centrala shoppinggatorna och marknaden och forbi strandpromenaden for att stanna i hamnen for lunch.

Vi kakade fish and chips pa det legandariska Cicerellos som ligger med fin utsikt over havet och alla batar. Det var val okej, men fish and chips ar alltid fish and chips. Ganska smaklost och flottigt men jag fick i alla fall en god dippsas till. Efter att ha kollat pa alla coola fiskar i akvariumen pa restaurangen gick vi och strosade efter strandpromenaden och gick upp i centrum igen. 

     Klattrande jarnvagsarbetare     Utsikten fran matstallet i hamnen

Fish and chips     Fler batar     city

Hettan var olidlig sa vi fick ganska snart satta oss pa taget igen tillbaka mot Perth. Men jag tror att jag ska aka till Fremantle igen innan jag drar ut pa nya aventyr. Om nagra veckor ska jag nog ta taget och korsa landet over till ostkusten och Adelaide och i borjan av April ska jag mota upp med mamma i Cains.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Petra

Bev det nå japanska med japanskan då? ;) hihi Du verkar leva livet där borta Anna, fortsätt med det. Kul som sjutton!

2009-03-10 @ 13:07:14
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Anonym

Hej lilla Anna!

Skönt att se att du roar dig kungligt och njuter av tillaron. Fortsätt med det!



Kram

Långa tanten

2009-03-12 @ 17:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0