Kings park

Okej, inte bara festande har pa andra sidan jorden. Igar var vi turistiga och packade lite matsack for att ga till Kings park och beskada utsikten over Perth city och dess skyline. Jag, Annmari och Pita, mina nyfunna rumspolare tog en langpromenad uppfor kullarna mot parken.

Och parken ar gigantisk och ett trevligt tillhall. Vi gjorde de obligatorsika grejerna sa som att fotografera utsikten och kolla krigsmonumenten. Sedan var det bara att rulla ut picnic-filten. Och at gjorde vi tills vi blev fyrkantiga. Mackor, frukt, godis, chips, muffins.... Sedan lade vi oss ner och jaste lite och kollade pa alla lustiga manniskor som spatserade och fikade i parken. Man kan spendera dagen pa trakigare satt.

Utsikten fran kings park     Annu mer Kings park     Perth fran kings park     

     Perth     Pa vag hem fran parken    

Idag akte vi med taget till fremantle igen. Knallade runt i staden och kollade pa galna fiskmasar (haha, ar det dom som fiskar i siljan?) vid fish and chips stallet. Lite fonstershopping pa stan blev det ocksa. Eller jag slosade bort hela 5 dollar pa ett spel till resan sa vi har natt att gora nar vi blir uttrakade. Sa nu ar jag rustad for tagresan som startar pa sondag.

jag vet inte om jag ar sa sugen pa att lamna Perth. Det ar sa himla mysigt har och jag har fatt sa manga nya vanner. Men det ar val det som ar trakigt med att resa. Hur som helst sa far jag snart traffa Anna-Maria igen. Hon kommer till Cairns nagra dagar efter att jag kommer dit. Det kommer ju att bli skitkul!

Sa palnen ar som sa: 40 timmar pa tag till Adelaide med den billigaste biljetten som gick att finna = sittplats. Undrar hur det ska ga... haha.Pa sondag... buhu!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh fy fan för 40 h på ett tåg ;) Tur att du köpte det där spelet tror jag. hihi...

2009-03-19 @ 17:23:50
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: ingeborg persson

Hej!

Några rader från vintertrakterna...hoppas det är bra med dig ...snart kommer väl mamma..det blir väl kul...Tat lugnt Kramar från mig

2009-03-21 @ 10:22:48
Postat av: Fjö

40 timmar........No comments!!

Pöss Fjö

2009-03-21 @ 14:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0