Linbana över regnskogen

Igår tog vi en tur med linbanan till den lilla byn Kuranda. En resa som tog ca 40 minuter enkel resa. Jag, Rasmus och Julia klev in i en av linbanekurarna strax efter 9 på morgonen. På vägen upp var det två hållplatser, med dessa sparade vi till tillbakavägen.

Vi klev av uppe i Kuranda och började med att kolla in järnvägsstationen. En pitoresk liten byggnad som skulle se gammal ut, om den var det är en annan fråga... Tyvärr inget tåg så långt ögat nådde. Men jag tog en massa bilder i alla fall.

Vidare upp i den lilla byn. Vi började med att besöka den lilla marknaden där de sålda allt mellan himmel och jord. Vykort av kängurupäls, små figurer av nötskal och det vanliga turistkramset, made in china. Och ingen shopping blev det där heller. Nu är jag duktig och håller mig! Vi kollade också i de små shopparna som låg längs huvudgatan, fanns  inte så mycket mer att titta på där uppe.

Efter en mysig fika drog vi oss tillbaka mot linbanan. Jag fick se att tåget stod inne på stationen och tog mig på en snabb fotorunda. Jag tänkte att jag och mamma skulle åka med tåget sedan och då finns det mer tid att ta kort. Jag shoppade de obligatoriska reklampennorna till Svante och snart satt vi i en linbanekur igen. På vägen ner stannade vi på de två hållplatserna. den första med utsikt över att vattenfall som för tillfället inte var så mycket för världen. Några små strilar som rann nerför berget. Synd att det är fel säsong, för bara några månader sedan forsade det för fullt i fallet.

Julia i linbanevagn     En av stationerna pa linbanan     Utsikt!    

Vi fick se en vild redbellied blacksnake. Pa behorigt avstand som tur var!     Rasmus i linbanevagnen

Gont i regnskogen...     Utsikt!   

Vackert, vackert!     Pa vag ner...

Det andra stoppet var en kort regnskogspromenad där man fick titta på de specifika träden i regnskogen. Vi hade också tur att få se en orm, en vild orm. Det var en red bellied blecksnake. Giftig men inte dödlig om jag förstod guiden rätt.

Efter en tur med vacker utsikt och vackert väder drog vi oss hemåt för att byta om, vi skulle ta ett dopp i stans pool och senare på kvällen grilla gott.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Petra

Ser fram mot fler bilder snart =)

2009-03-29 @ 12:41:32
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Fjö

Oj oj oj, affärer och du handlar inte! Börjar packningen bli tung Anna? Det är nog tur att du har bloggen sen när du kommer hem...så du kommer ihåg vad du gjort! Pöss

2009-03-29 @ 18:35:00
Postat av: elin

Hej!

Vilken av balklänningarna tycker du är snyggast på min blogg ?



Kramar från Elin <3

2009-03-29 @ 18:36:42
URL: http://eliwwn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Lilla Anna!

Du verkar då inte att ha tråkigt på din tripp och det är ju tur det. Jag tycker att du skriver väldigt mycket om en Rasmus så nu blir jag ju nyfiken. Någon kommentar kanske................



Snart kommer din mam och "styr upp" tillvaron (hahaha). Jag skulle önska att du var här och hjälpte till att styra upp allt inför folkhögskolans dag. Nej då, det skall nog gå bra.

Sofie från Tärna och Annika är ju kunniga.



Fortsätt ha det riktigt bra.



Långa tanten

2009-03-30 @ 16:19:20
Postat av: Jessica

Linbanan såg inte så trevlig ut i mina ögon (HÖJDRÄDD!!!) men naturen runtom ser ut att ha gjort de hela värt den hemska färden :)

Puss!

J

2009-04-02 @ 16:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0