Sommarfest med sill

I onsdags hade vi en svensk sommarfest pa hostelet. Jag, Hanna och Maria for till IKEA pa tisdagen och kopte allt vi behovde. Sill, choklad, Daim, cider, Ahlgrens bilar och kaviar. Aven ett paket kraftor akte ner i korgen.

Onsdag eftermiddag agnades at diverse forberedelser. jag lagade hemmagjorda kottbullar (som for ovrigt blev mycket bra, inte en enda kottbulle blev over). Hanna band kransar at oss tjejer och Maria hjalpte till. Det blev fyra fina midsommarkransar. Forsta gangen jag hade en midsommarkrans med eukalyptysblad...

En skara pa fem svenskar (jag, Maria, Hanna, Rasmus och Dall) och ett dussin nyfikna killar och tjejer av varierande ursprung samlades pa treassen pa hostellet. Vi svenskar at sa vi nastan sprack medan nagra modiga vagade smaka pa sillen och kraftorna. Jag forsokte fa mina fem kraftor att vara sa lange jag kunde, men tyvarr tog de ocksa slut. Planen var att ata Ahlgrens bilar och choklad till efterratt men vi var sa matta.

Har ar festganget med svenskar     Maten!     Annu en gruppbild    

Har ar det fest pa gang, Hanna haller upp cider      Sota Maria kakar     Anka fran tyskland och Dall fran sverige     Maria och hanna     Hanna och hennes van som hon senare under kvallen at upp.

Kraftorna! Smask!      Gruppbild     Kraftfest. hanna har hittat en kompis    

Rasmus gillade sillen och kottbullarna     Dall ar pa bra humor      Maria lanar Markus kepa      Hanna skalar   

Maria och norska markus     Maria och markus igen     jag och Maria

Istallet korde vi lite dans. Prastens lilla kraka, tre sma gummor, sma grodorna... Succe! Och det basta av allt. Vi hade sa grymt roligt hela kvallen. Nar vi inte orkade dansa mer kopte vi ett sexpack ol och gick till parken. Vi gjorde som man brukar gora mest pa midsommar, snackade, drack och skrattade. Sedan kom regnet... i form av vatten fran vattenspridarna i parken. Sa till och med det var verklighetstroget! Percis som pa midsommar. Nastan...

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Fjö

Illa avundsjuk i snöblask........ pöss Fjö

2009-03-09 @ 19:51:05
Postat av: Jessica

Jag tycker ni skulle ha satsat på ett snö tema istället eftersom det faktiskt är vinter nu och ganska långt kvar till midsommar :)

puss!

2009-03-09 @ 22:48:59
Postat av: Anna

Jessica - Ja, men det ar ju sommar har, ganska mitt i sommaren ocksa. Dessutom har jag ju gjort vintriga saker, akt brada exempelvis.

2009-03-10 @ 06:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0