Äntligen på banan!

Jag äter en banan och är åter på banan. Illamåendet försvann lika fort som det dök upp och idag har jag varit på jobbet hela dagen och får lite roliga saker att pyssla med. Började med lite hands-on jobb: skruvade isär, flyttade och skruvade ihop ett bord. Gick som en dans.

Sedan har jag fått lite inside info ang. en broschyr som jag ska få jobba med. Oj... lite pirrigt. Nu är det liksom på riktigt med folk som varit i branchen länge. Men jag tror att jag ska grejja det också, lite svårt när de bröjar prata med fackspråk men helt borta är jag i alla fall inte. Skönt. Antikva och sanserif har jag koll på, papper är dock lite svårare.

Har också fått ett miniuppdrag, fixa en enkel logga... Det är dock sjukt svårt. Jag har ju inte jobbat så mycket med loggor förut. Vet inte riktigt hur man ska tänka. Betryggande.... Men jag får väl visa upp det jag har gjort och leka lite extra mycket med färg och form. Så får väl min praktikhandledare Ola såga mig vid fotknölarna om han känner för det. Det andra jobbet med broschyren känns enklare...

Har också eftersänt typ 30 magasin idag. De på Hemköp verkade lite paffa när jag kom med den bunten. Nu ska jag ta tag i att leta efter adresser igen. Lite med knappande på datorn tills det är vernissage som jag tydligen blev bjuden på.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0