Dyktigt!

Okej, nu ar vantan snart over. Dags att hoppa i plurret imorgon.

Gick till lakarstationen och fick fylla i varsta frageformularet om jag var frisk... Sjalvklart sa jag att jag var frisk. Att jag hade astma knep jag om... Men jag skrev ner att jag var allergisk mot palsdjur.
 
Sedan fick jag komma in pa nagon typ av forundersokning. De kollade blodtrycket med nagon konstig maskin, den sag ut som en vanlig blodtrycksmanchet men det var em maskin som pumpade in luft. Ingen lyssning med stetoskop heller och det blev inte lika hart pumpat som nar mamma kollar trycket. Underligt. Samtidigt som de pumpade upp blodtrycksmaskinen stack de istallet in en moj i orat pa mig och sa att de skulle kolla hur val jag klarade trycket. Han som undersokte grejade bade lange och val och provade om och om igen. Han sa att jag hade det lagsta utslag som han sett, om det var bra eller daligt har jag ingen aning om. \

De matte ocksa hur stora lungor jag hade, ocksa det pa en elektrisk apparat, fick blasa tre ganger. Tycker att det ar sa svart att blasa. Trodde att de skulle undekanna mig nar jag inte klarade att blasa. Fick kliva ut i vantrummet igen och vanta pa en lakare.

Val inne hos lakaren fragade han manga kluriga fragor om min allergi. Snacka om forhor. Hur anvander du medicinen osv.. Blev lite nervos dar. Han sa att : " ja det finns ju alltid en liten risk att dyka om man ar allergisk. Men jag tror inte att det ska vara natt problem for din del sa du blir godkand! Se bara till att inte dyka om du varit i kontakt med ett palsdjur samma dag."

Saaaaa, ready to go! Sa ikvall blir det tidig ga till sangs och sedan blir det upp i gryningen. Ska forsoka lasa ut dykboken ikvall ocksa. Kanner mig som om jag borjar skolan igen. Jag har kopt mapp, skrivbok, post-it-lappar och plastat in boken (med en gammal plastpase) sa nu ar jag redo.

Har jag tur sa kanske det har lost sig med jobb ocksa. Verkade lonlost ett tag men min svenske, skanska kamrat fran Peter Pan kanske kan hjalpa mig till ett wwoofing-jobb. 

Hoppas, hoppas!!!!!

Over and out!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0