Avslag -en

A-kassan gör en bara irriterad hela tiden! Jäkla idioter. Jag skrev in mig hos arbetsförmedlingen i början av augusti = prövning om a-kassa startar. Idag fick jag svar. Avslag. jag kommer alltså inte att få några pengar. Inga pengar alls. Inte ett öre. Nä... För eftersom min förra anställning slutade vid nyår så kan de bara räkna mina månader av jobb från augusti 2008 till december 2008 = 5 månader. Du måste ha jobbat minst 6 månader inom det senaste året för att få ersättning. Så i och med att jag åkte till Australien så går jag miste om till och med basbeloppet. Skit fan...

Men nu kan jag ju göra som jag vill, kan skita totalt i vad arbetsförmedlingen säger. Jag behöver inte komma på tråkiga och värdelösa informationsmöten. jag får bestämma själv... Inget onte som inte har något gott med sig. Ha! A-kassan kan brinna nere i Hinnhålles eget paradis.

Annars var dagen seg som sirap. Började tidigt och gick på mitt första Jobbcoachmöte. Det verkade ganska bra, men eftersom det var det första mötet så "hände" det inte så mycket. Det kommer nog bli lite mer fart senare. Nu ska jag mest reflektera till nästa möte... Vadå reflektera? Hur gör man det? Jag är nog inte den den typen som reflekterar och skriver listor. Men jag kan ju prova... Jag kanske kan bli. Sätta upp ett mål ska jag göra också. Det låter ju stort och läskigt... Men det är inte så bråttom med det än. Ska börja med att reflektera.

Tänka tänka...

Tänk tänk...

Over änd ut!


Kommentarer
Postat av: Petra

Fyfan vilka idioter, de själper ju bara alla stackars människor. Vilka puckon, jag blir arg, arg arg!!!

2009-10-28 @ 09:45:22
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Anna

Svar till Petra:

Just det... Grrr!

2009-10-28 @ 12:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0