Sista dagen i Adelaide

(28/6)
Då var den här. Sista dagen i Adelaide och ungefär en vecka innan jag skulle åka hem till Sverige. Så klart gjorde jag mesta möjliga av dagen. Åkte Glenelg som skulle vara så tjusigt. Vädret var lite halvdant, men regnet höll sig i alla fall borta även om molnen var tunga. Jag hoppade på spårvagnen och satte mig till rätta i ett säte och ägnade den 25 minuter långa resan till att lyssna på musik och irritera mig på att det inte gick att se ut genom rutorna så vidare värst bra. De hade typ reklam som täkte hela spårvagnen, till och med förnstren. Det fanns små, små hål så det gick att se ut lite men att ta kort var det ju inte tal om... Irriterande för en sådan som mig...

Men fram kom jag och spårvagnen kunde man åka hela vägen ner till stranden nästan. Jag tänkte tt det kunde ju vara bra att börja där eftersom det skulle vara den storasevärdheten. Och visst det var vackert och nästan lite spöklikt faktiskt, eftersom molnen var mörka och hängde lågt och det blåste straka vindar. Jag huttrade lite där jag gick även om jag hade hyfsade kläder. Det var ganska folktomt på stranden och jag gick en liten promenad och kollade på snäckor och stenar. Tjusigt!

I Glenelg var det blåsigt och kallt! Kändes som kväll fast det var mitt på dagen Spöklikt

...men ganska coolt Det fanns spårvagnar Sista dagen i adelaide...

Sedan blev det lite fika eller lättare lunch innan jag kikade i butikerna runt om i den lilla byn. Det blev en del shoppande och inköp av presenter till alla hemma i sverige som njöt av försommaren medan jag knallade runt i vintervädret i Australien. Kanske var det en 14-15 grader...

Väl tillbaka i centrum igen så tog jag bussen runt stan ett par varv. Precis som de har i Perth så har de en gratisbuss som åker varv på varv i centrum så jag kunde kolla in Adelaide by night. När jag kom tillbaka till hostelet var det bara att börja packa min väska. Plockade ur lite grejer som jag inte behövde och knölade ner allt annat. Sedan var det bara att krypa isäng och invänta morgondagen när jag skulle fara till den stora metropolen Sydney...

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0