Ofattbart

Tiden fortsätter att springa ifrån mig. Det är ju helt ofattbart att det var nästan en hel vecka sedan jag skrev sist...
En del saker har hänt under denna vecka. Bland annat är övernattningen med småscouterna avklarad. Gick förvånansvärt smärtfritt trots strul med sjuka ledare i början av helgen. 25 ungar trillade in på Tunby i fredags kväll och efter lite fix med gruppindelning och instruktioner för föräldrar drog Fångarna på Tunby igång. 14 olika celler, sju nycklar att samla, ledtrådar. Paus med lite krubb och sedan sova sova sova. Alla ungar låg i sovsäckarna strax efter 23.00. Final med skattkammare och pengasamlande under lördag fm. Tiden blev knapp och vi fick skicka hem barn och föräldrar och sedan städa hela Tunby själva. Vid 12 kunde vi alla styra kosan hemåt.

Hann precis hem och duscha och fixa lite lunch innan Jessica kom med bil från Hedemora. Vi käkade och stack ner på stan för en minirunda med shopping. Lite fynd blev det både för oss båda två. Kvällen ägnades åt tjusig tvårätters med hummer till förrätt och oxfilé med hasselbackpotatis till huvudrätt. Sedan var det melodifestival som vi knappt kunde koncentrera oss på eftersom vi redan var lite runda under fötterna och hade fullt sjå att fixa oss tjusiga inför svirade på bmb.

På söndagen vaknade vi upp vid 10-tiden och käkade lite frulle i godan ro. Vi mådde oförtjänt bra båda två. Lite lätt slitna men annars var det grejt! Ytterligare lite shopping på erikslund denna gång och sedan styrde Jessica kosan hemåt. Själv röjde jag undan lite av kaoset hemma och sedan tog jag tag i ett par syprojekt.

Måndagen var en härlig slappardag när jag spenderade hela kvällen i soffan framför TVn med lite pärlpysslande.

På tisdagen scoutades det för fullt och vi ledare var nog tämligen avslagna och försökte oss på ett lugnt möte. Det gick sådär...

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0