Hinner inte med er!

Ojoj... Här är det mycket att göra kan jag säga. Jobbar för fullt dagarna i ända och hinner inte skriva så mycket även om jag gärna vill uppdatera er.

Till er som undrar över mammas förra kommentar på bloggen ang. namnsdagspresent så ska jag berätta för er nu. Dagen igår var det dags att lägga in lutfisken, Anna-dagen med andra ord och jag fick en liten present av mamma. Tjusigt och rött eldstål - Light my fire. En nördsak för alla nörd och prylscouter. Något jag önskat mig ett bra tag men varit för snål att köpa själv. En ganska onödig pryl, men kul.

Idag har jag suttit framför datorn hela dagen och letat efter statistik om konsten i Västmanland. Ringt runt till en massa folk på de olika kommunerna och frågat efter information. Det konstiga är att de säger att det inte finns något sådant. Konstigt... Konsten till kommunerna köps väl in för skattebetalarnas pengar och måste finnas redovisade någonstans. Eller? Suck. jag blir så trött... Förstår inte att det ska vara så svårt. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.

Jag har också räknat en himla massa. Hela nästa nummer av Les Affaires ska tydligen innehålla siffror och procent, snacka om att testa om man kommer ihåg något från matten i högstadiet och gymnasiet. Det är lite klurigt att räkna. Men jag tror att jag har fått till det mesta rätt i alla fall.

Nu tänkte jag smita ut med ett par tidningar så att de hinner med posten idag. Eftersändning på G.

Kvällen ska spenderas på ABB Arena. Jag ska plåta Anders Trollkarl och Gycklargruppen Trix. Hur ska det gå? Ljuset på sånna event brukar vara allt annat än optimalt för foto. Vi får hålla tummarna att det inte är helt hopplöst. Den där trollkarlen envisas ju med att ha hatt också. hmm...

Over and out!


Kommentarer
Postat av: barbro

Angående offentlig konst så finns det en intressant historia att berätta om vad Västerås stad gjorde med pengarna som man fick in när som en av delägarna sålde/förstatligade SWB. Nämligen satte dom i någon slags fond och avkastningen användes till att försköna Västerås, så "tjuren", "vindarnas grotta" och en anna massa konst sen andra halvan av 40-talet därifrån. Kanske en historia att gräva lite i , för dom som inte var födda då.

2009-12-10 @ 17:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0