Snö!

Äntligen snöar det! Tänk om vi kan få en vit jul!? Så himla mysigt! Jag blir helt lyrisk. Snöänglar, snögubbar och snölyktor. Åka pulka skulle inte vara fel. Ungarna har nog en urkul dag idag. En annan sitter inne framför datorn och försöker komma igång med lite jobb.

Igår började jag borra i väggarna här på kontoret. Tre vajrar ska sättas upp på väggen så att vi kan hänga upp tidningen sida för sida. Få lite överblick. Det enda som fattas är bara en skrivare... Som det ser ut nu så kör vi stenhårt med våra datorer och skickar dokument kors och tvärs över cyberrymden. Det är ju trots allt ganska bra eftersom det är mer miljövänligt än att skriva ut en massa papper hela tiden. Dock så får man en bättre bild av resultatet när man kan skriva ut.

Annars sitter jag och klurar på hur dessa gips-skivepluggar fungerar. Kanske ska jag göra ett nytt försök idag. Gick ju åt pipsvängen igår när jag väl fått upp vajern så kom pluggen tillbaka ut ur väggen igen. Suck och stön! Nytt försök idag när jag är ensam på kontoret nästan hela dagen. Vill inte borra i väggen när hunden stella är här, då får hon så ont i öronen...

I helgen som var så gjorde vi en liten shoppingtur ner på stan och kollade in vad som fanns där. Ligger fortfarande några julklappar kort tyvärr. Det jag vill köpa finns inte här i stanb, måste kolla upp om det finns i Stockholm. Jag och mamma ska åka dit på torsdag när hon fyller år. Lite lyxigare än vi vanligtvis har det på mammas födelsedag. Traditionen säger att vi ska åka till stockholm när hon fyller år, men iår ska vi spendera även natten i storstan. Vi ska bo på STFs vandrarhem Af Chapman, den stora segelbådet som ligger vid kaj i stockholm. Det ska bli spännande. Ser fram emot det.

På söndagen städade jag min lägenhet. Det tog typ hela dagen och nu är det stökigt igen. Tack och lov så är det lite mindre smuts och damm under det stökiga nu.

Vi bakade för någon vecka sedan.     

         

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0