Don`t let the Bed bug bite!

Welcome till landet av smakryp, spindlar och flugor. Efter nagra dygn i stugan hos A-M borjade sma bett visa sig pa min och Danas kroppar, A-M verkade dock inte vara drabbad. Okej, vad kan det vara da? Jo, i sangarna bor det Bed bugs, sma, roda kryp som livnar sig pa blod fran stackars ovetande, sovande manniskor. Och betten kliar fruktansvart! I en manad har A-M och Dana statt ut med dessa odjur, deras chef har halvhjartat forsokt fa bort djuren men har inte lyckats. Det sagas att alla backpackers drabbas av Bed bugs lite nu och da. Hur som helst sa sa de ifran pa skarpen denna gang. Arbetande backpackars kan inte leva bland dessa kryp eftersom de orsakar somnproblem (man kan inte sova nar man tanker pa dessa odjur som kralar over kroppen).

Efter manga forsok fran chefen att anga madresserna med vattenanga (steam) utrymde vi stugan. Vi fick ta bort alla vara saker och tvatta nastan alla kladar. De tomde stugan pa alla mobler och forsoker nu sanera. Problemet ar bara att det ar heltackningsmatta i stugan. En acklig heltackningsmatta med massa flackar och smuts. Vi tror att odjuren lever i den.

Sa chefen laggar ner annu mer jobb pa att forsoka anga ut odjuren ( eller chefen tvingar sin arme son att gora jobbet ). Allt i stugan angas. Fran golv till garderober. Han ar for snal for att ta dit anicimex eller byta ut golvmattan. Jobbet gors antagligen i onodan.

Men jag ar ganska nojd med situationen. Jag far bo pa hotellet nu, helt gratis! Far se hur manga dagar det haller i sig!

Bedbug-stugan

I gar var vi pa utflykt till grannbyn Yoiracoin (vet inte hur det stavas). Det ar dar A-M har varit i ca 8 manader och jobbat pa stadens pub. Jag, A-M och Joni fick skjuts av Dave och vi hade en helkvall pa puben. Tavligen Chase the ace pagick for fullt. En tavling dar du kan vinna massa pengar. Sedan hade vi efterfest hemma hos Dave i hans fina hus. Han ar en rik farmare som precis har renoverat sitt hus.

Missy Boo, maste vara den sotate hunden i NN     locals     Blitur i martins Ford    

New Norcia borjar bli lite langtrakigt nu. Pa tisdag ska jag ta bussen in till Perth och kolla in den staden i ca en vecka.

cool frostallning     knopp
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Fjö

Smådjuren låter inte skoj!! Kliar bara jag läser, snön vräker ner här annars allt som det ska! Pöss

2009-02-08 @ 11:06:45
Postat av: Åse

Hej Anna! Skönt att höra att du har det bra trots att du blivit biten. Var ett tag rädd att du var i närheten av de otäcka bränderna. Var rädd om dig

Kram Åse

2009-02-10 @ 08:40:01
Postat av: Rebecca

Så det är här du är! Jag blev så chockad när jag fick veta eftersom du inte sagt nåt att du skulle åka. Hur länge blir du borta? Spännande! Hoppas du får det kanon! Kram kram

2009-02-11 @ 09:08:08
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: Petra

Hallå! Här ligger man halvt avsvimmad av chock. Du e på andra sidan jorden (eller samma som mig) och jag vet inget. Fan va kul Anna! Kom hit och hälsa på sen, inte så långt ju! Hur länge blir du där? Kanoninitiativ!!! Kram

2009-02-11 @ 09:39:27
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0