En dag pa stranden.

Nu har jag badat i havet pa andra sidan jorden ocksa. Det var skont och sjukt stora vagor. Synd bara att man blir svettig sa fort man kommer upp ur vattnet. Jag och Svenska Hanna som bor pa samma hostel som mig tog en tur ut till stranden. Det ar en bit att aka, tar ca 40 minuter med buss och tunnelbana.

Vagorna ser inte sa atora ut harifran, man tro mig, de var gigantiska.     Tra det eller ej, jag var har ocksa!     Annu mer strand

Vi badade och kakade glass och gottade oss i ca tva timmar for att sedan handla lite matvaror till kvallsmaten. Massa gronsaker kopte jag, saknar den svenska maten. jag har nog inte riktigt vant mig vid bakteriekulturen har an. Dessutom ar hostelkoket allt annat an trevligt. Supersunkigt och man maste laga mat nat receptionen ar oppen. Man far namligen hamta ut kastrullerna dar. Som om nagon skulle sno en kastrull?

Jaja, jag far lov att stanna nagra dagar till for jag ska fa mitt nya visakort budat till mig pa tisdag eller onsdag. Jag funderar pa att aka ut till Rottnest Island pa mandag for att snorkla och gotta mig.

Jag forsokte ladda upp bilder till bloggen idag... Ingen framgang.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Fjö

Nu börjar det likna avudsjuka...inga loppor, pengar har du...å så berättar du om höga vågor och bad....när nu blir jag avis!! Men du får PÖSS ändå..

2009-02-13 @ 17:47:57
Postat av: Jessica

Avis..nej då inte alls... fast jag trivs ganska bra här med... 5 till 10 minus, 3-4 dm snö... riktig vinter med andra ord.

Puss!

2009-02-18 @ 09:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0