Grej 6 och 7 som irriterar mig

6. Det finns aldrig nagra sanglampor pa vandrarhemmen! Sa alternativet om man kommer sent ar att badda i blindo eller vacka alla genom att tanda lampan. Aven om det ar baddat och klart i sangen sa riskerar du ditt liv pa vag till sangen, alla backpackers verkar vara lika oarganiserade som jag och lyckas alltid sprida ut sina saker over hela rummet. Ratt var det ar snubblar man over en sko eller en tom vattenflaska eller ett sangben. Aj!

7. Det finns aldrig nagra sangbord pa hostelen. Nix och nastan aldrig nagon hylla eller nagon krok att hanga upp grejer pa. Finns det hyllor eller sangbord sa ar de alltid okuperade av massa skrap och prylar. Jag som alltid lyckas hamna i overslaf far valja mellan att sova med brillorna pa eller riskera att mosa dem eller knuffa ner dem. Den overslaf jag har nu har inte ens drulleskydd, alltsa ett staket runtom sangen som kan fanga upp agodelar och framfor allt mig...

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Fjö

Ha det mysigt söderut nu! De saknar helt sängkultur over there!! Man måste ju läsa innan man somnar, alltså behövs både lampa och bord!! Be IKEA uppfostra landet. Pöss Fjö

2009-02-22 @ 17:26:21
Postat av: Barbro

Det är väl en lätt match för en scout och trådsnärjare att fixa någon påse med upphängningsanordning att ha glasögon och vattenflaska i på natten. Annars får du väl be mor din att tråckla ihop något och skicka ner.

2009-02-22 @ 19:48:27
Postat av: Yvonne Fredriksson

Hej Anna!

Hoppas du tar hand om dig därborta på andra sidan klotet. Fick bloggadressen av mor din så nu ska jag följa din vardag (och helg)i A. Kram Yvonne Fredriksson

2009-02-25 @ 21:19:47
URL: http://nonne-68.bloggagratis.se
Postat av: Håkan Wannerberg

Hej Anna,

Du ska veta att det här är första gången jag är inne på en blogg och dessutom skriver en kommentar. Här är det full fart. Administrationen hittar på alltmer papper som vi ska pyssla om. Studenter och sån´t får vi ägna oss åt om vi får tid över. (Självklart gör vi tvärtom). Kul att se att Rg-takterna sitter i. (Men jag har inte läst allt, än). Men jag ska. Kan man maila dig på vanligt sätt?

2009-02-26 @ 12:24:36
Postat av: Anna

Valkommen Yvonne och Hakan, kul att ni tittade forbi! Jag kollar min vanliga mail sa ofta jag kan sa det ar bara att skriva. [email protected]



Jag sliter hart med att forsoka fa australiensarna att fatta det dar med sangbord och sanglampa. Det verkar lite troga pa det omradet! Jag har fixat en pase som jag har mina medikamenter, glasogon och vattenflarra i.

2009-02-28 @ 08:48:03
Postat av: Karl-Erik

Är lite avundsjuk på dig som är där det är varmt och skönt till skillnad från Sverige en sådan här vasaloppssöndag. Annars önskar Leena och jag dig en fortsat trevlig resa, det är kul at kunna följa den med din blogg.

Karl-Erik

2009-03-01 @ 19:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0