Hemma igen

Ja, eller inte hemma, hemma pa riktigt alltsa. jag ar i Perth igen. Och faktiskt borjar jag kanna mig lite hemma har, kan cantrum och vet vart jag ska ga...

Dagarna pa Rottnest var fanstastiska. Trorts vaskpaniken (jag hade  faktiskt alla vardesaker utom passet i min lilla ryggsack...Passet hamnade i stora vaskan av misstag...)!

Gar dagen agnade jag at att utforska andra sidan av on. Jag har aldrig cyklast sa mycket i hela mitt liv tror jag. Rumpan gjorde ont igar morse! Lite bad och snorkling hann jag ocksa med.

Efter att ha checkat ut fran vandrarhemmet och fatt packhjalp av tva sma sota qukkas (sma rattliknande kangaroos) tog jag bara en kort cykeltur till stallet dar de har en snorkelled. Jag solade (for mycket och ser ut som en krafta trots solskydd) och snorklade. Tyvarr missade jag sjalva snorkelleden dar man foljer en led dar det finns skylltar under vattnet. Fort fattade jag inte vart den var och nar jag val fattade var det for sent och jag var tvungen att atervanda till hamnen for att inte missa baten. Det var otroligt synd att jag missade det! Men det var ganska svart att ta sig till leden ocksa.

Jag snorklade dock och holl pa att bli skramd fran vattet idag. Dar plaskar jag pa i godan ro nar jag nastan krockar med en jattestor rocka! Jag fick nastan en kallsup! Hjalp vad radd jag blev. Den var lika stor som mig och hade koll pa trafikreglerna. Den holl till vanster... och var bara nagra decimeter ifram mig! Wow!

Till skillnad fran rockan var inte cyklisterna lika kunniga pa trafikreglerna for cyklar. Alla cyklade som galningar. Tog upp hela korbanan och cyklade pa fel sida. Manga hade val sallan cyklat forr och anda anvande de inte hjalmen. Hjalp! Jag tog det lugnt och hade min hjalm pa skallen for att vara pa den sakra sidan. On ar bilfri men det gar turbussar och standbussar sa da och da motte man trafik som hade motor och fler an tva hjul.

Idag ar det Rottnest storsta folkfest (som jag hamnde mitt i utan att tanka pa det). Idag har hundratals manniskor simmat fran Perth till Rottnest Island. 11000 manniskor pa denna lilla o. Sjalva centrum och speciellt malgangsomradet var fullproppad med folk och hundratals batar lag i drivor utanfor hamnen. Jag sag inte sa mycket av kalaset eftersom jag akte hem precis nar det hade borjat men jag tror att jag foredrar on utan denna mangd entusiaster.

Efter vad som kanns som den varmaste dagen hittills satte jag mig ater pa farjan tillbaka till Perth. Jag tankte att nu ska det bli skont att sitta och slappa med aircondition. Men ingen AC och jag svettades varre an jag hjort pa lange. Solbrannan borjade gora sig tillkanna ocksa. Nar vi kommit fram till forsta stoppet for farjan fick alla lov att kliva av. Problem med den andra farjan som kan aka under broarna in till Perth. Vilket betydde - buss. Utan AC. Suck...

Men jag hoppade pa och vi akte val i ca 30 min. Busschaffisen forbarmade sig over mig och han skjutsade mig anda till Vandrarhemmet som ligger i utkanten av centrum. Det gjorde att jag slapp en 20 minuterspromenad med packning pa ryggen! Tusen tack busschaffis! Det raddade mig kvall!

Nu ar jag ater pa vandrarhemmet och har ont pa mina roda fotter, ben, knan och ansikte. Men jag ar matt och belaten och har druckit en ol. Det varsta ar nog att jag glomde min pase med mat i kylen pa rottnest. Det betyder att jag glomde kaviaren!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Fjö

Ingen kaviar????? Hur ska detta sluta...Fjö skickar en bild på en tub Kalles så är du lugn igen ;) Kram och ta en öl till du ...

2009-02-21 @ 13:29:05
Postat av: Anna

Tack Fjo! Kaviar ar nog det jag saknar mest! Som tur ar sa ar det inte langt till IKEA och kaviarshoppen!

2009-02-22 @ 04:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0