In Perth city med pengar!

Det ordnade sig pa basta satt som det sa ofta gor! Mamma skickade pengar med Westernunion och jag luckades till och med hitta ett kontor att hamta ut pengarna pa! Kontoret lag mitt emot min nya bank. Haha!

Sa med pengar pa fickan gick jag och kopte mig en iced fanta, det smakar som mosad isglass med kolsyra. Det ar faktiskt riktigt gott! Sedan gick jag loss pa en pocketbok for 5 dollar. Nu har jag alltsa firat riktigt ordentligt!

Det ar en massa saker att upptacka i Perth city, just nu har jag koll pa stadskarnan och kvarteret dar jag bor i Chinatown. Igar agnade jag mig mest at att forsoka fixa mitt pangaproblem, men hann anda med en busstur med gratisbussen Blue cat. Idag har jag handlat lite bra att ha saker, sa som mat, shampoo och sykit (min lilla rygga har redan gatt sonder). Jag har dessutom varit pa utflykt...

Tog tunnelbanan (som gick i tunnel ca tio meter sedan var den uppe pa markniva igen) nagra stationer far att bota min Sverigelangtan. Det ar ingen hemlangtan direkt men jag behovde lite Swedenfeeling sa jag besokte IKEA i Perth! Oj, det var gigantiskt. Tror till och med att det var storre an det nya IKEA i Haparanda. Det var byggt i tva vaningar pa pelare! Under varuhuset fanns det bilparkering, som ett parkeringshus i markniva. 

  IKEA i Perth     IKEA i Perth     IKEA i Perth     IKEA i Perth, har ar beviset, jag var faktiskt dar... haha och antligen far ni se nagon bild jag sjalv ar med pa.

Jag kakade en sen lunch i rastaurangen for 6 dollar och tittade pa utsikten (over bilparkeringen och ett dammigt omrade och nagra andra affarer. Det ar inte som hemma vid IKEA med massa andra butiker och gallerior. Det ar i princip bara IKEA. Sedan gick jag genom hela varuhuset och kollade pa grejerna, det mesta var sadant som finns hemma men en del grejer har jag inte sett forr. Nar jag gatt genom tag-sjalv-lagret och ut genom kassorna mottes jag av en stor svenskmat-affar! Och ja, nu har jag en tub kaviar. Tyvarr fanns det inte arboga-pastej...

Bilder kommer forhoppningsvis...

Over and out!

Kommentarer
Postat av: kix

Skönt att det ordnade sig med pengarna! Att vara utan är ganska utmanande...



Åt du köttbullar med älgpasta på IKEA?

;)

Ha det gott!

2009-02-12 @ 13:15:08
Postat av: Petra

Hej Anna!

Jag fick ditt vykort idag, tackar! Ser att du varit på IKEA och köpt kaviar, det finns inte på IKEA i Japan (buhuu!) Men vi brukar dra dit och köpa ost, nåt som japanerna inte kommit på att man kan ha på mackan än ;) Det finns bara sån där smältost att köpa, dyrt och smakar lite plast! Ska blir kul att följa dina äventyr där borta. Har du nån adress?

Kram!

2009-02-12 @ 14:13:11
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Anita Fornstedt Gretander

Hej gumman!

Skönt att höra att du inte brunnit upp

och inte trillat dit helt på den väldoftande kocken,

men fårfarmaren kanske är något.



Kram "extramamman"/Långa tanten

2009-02-12 @ 16:19:58
Postat av: Jessica

Så klart var du tvungen att hälsa på IKEA... finns de fler i Australien som ska bli äreade med ett besök innan du far hem?

Puss!

2009-02-18 @ 09:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0