In Perth city utan pengar

Nu ar jag pa ett litet halvruttet vandrarhem i Perth. Jag har problem med pengar, mitt visakort funkar inte och jag har ca 40 dollar. Inte bra! Jag forsoker losa det med banken i Norberg nu under dagen, men nar banken hemma har oppet har banken har stangt...

Nu har jag lyckast fa fart pa min telefon i alla fall. Det har varit problem med den sedan jag kom hit till Australien. I New Norcia funkar bara en viss telefon med ett visst sim-kort. Hur dumt ar inte det da? Men val tillbaka i Perth sa fick jag grejsa bade lange och val for att det skulle funka. Man ska registrera sig aven pa sim-kortstelefonen har, ungefar som pa ett abbonemang med allt fran namn, passnummer och personnummer till skostorlek, favoritratt och hobby. (Sa kanns det i alla fall). FY! Jag ar sa trott pa krangel nu!

Man kan ju inte gora nanting! Jag sitter har framfor datorn och har daligt samvete for att jag kopte en hamburgare till lunch for 7 dollar (30 kr)... Matte det nu losa sig sa att jag kan ta ut pengar at mindstande imorgon. Annars ser jag ingen annan utvag an att aka tillbaka till New Norcia och lana mer pangar av A-M for nu finns det snart bara ludd och gamla kvitton i planboken.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Fjö

Men lilla fattiglapp ;), klart pengarna kommer!!! Annars gör du som den Kesare du är, vrid i hop några stålgaljar, sälj och gå på krogen! Pöss

2009-02-11 @ 17:51:07
Postat av: Anna

Fjo- Pengar faktiskt pa vag, tro det eller ej! Idag ska jag lyxa mig! Och slosa bort dem!

2009-02-12 @ 02:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0