Perth och New Norcia

Efter en omtumlade flygresa som faktiskt var helt okej, inte sa jobbig som jag trodde sa kan jag fram till Perth mitt i natten. Tog en tur med buss in till stan och klev in pa mitt vandrarhem. Fick mina saker och klev in pa rummet och forsokte badda i morkret sa tyst som mojligt for att inte vacka mina rumskompisar. Lade mig och sov sa gott jag kunde med tag (trains) som akte forbi och tutade var 5e minut! Men som tur var hade jag oronproppar!

Jag var tvungen att ga upp vid 9-tiden och jag gick for att fixa lite frukost och kolla in perth som ar en jattetrevlig stad. Massa fina saker att titta pa och ett mysigt torg som jag spendarade stora dalar av dagen pa.

Perth city     Perth City    Londongranden   
Park med Perth city i bakgrunden     Swan Bells     Nya pariserhjulet i Perth

Vi tretiden hamtade jag min vaska pa vandrarhemmet och gick till stationen far att ta taget till ostra stationen foar att dar byta till buss som skulle ta mig till New Norica som ar en lite by uppbyggd av spanska munkar ca 2 timmar fran Perth. Pa bussen somnade jag pa en gang! Det var sa skont med en sval buss med AC.

A-M motte mig vid bussen och vi gick upp till hotellet dar hon jobbar. Sedan var det bara att byta om och ga direkt till baren till min valkomstfest. Det finns massa underliga typer har. Australiensare sa klart men ocka ganska manga irlandare och ett par Scottar. Det ar ocksa en tjej fran Holland. Alla ar trevliga och pratar garna. An sa lange har jag lite svart att fatta vad alla sager, speciellt i storre folkmassor som innte pa puben dar det ar folk som pratar i munnen pa varandra.

Just nu ar det sa himla varmt har ca 40 grader i skuggan sa man kan inte gora sa mycket, ligga i poolen, vara inomhus dar det finns AC eller ligga i skuggan och kippa efter andan. Det ar lite trakigt for man vill ju se saker. Pa onsdag kanske jag ska ga en rundvandring pa klostret och i byn, om det inte ar for varmt...

Nasta stopp pa resan kanske blir Perth igen, det skulle vara trevligt att se mer av denna vackra stad. Sedan skulle jag nog vilja aka nerat efter vastkusten. Jag skulle vilja aka uppat i landet pa vastkusten ocka, men dar ar det annu varmare, det skulle jag nog inte klara. Jag maste vanja mig lite vid varmen forst!

Hoppas att ni har det bra dar hemma. Har i byn finn det bara en dator man far lana sa jag kommer inte kunna skriva sa ofta tyvarr! Datoruppkopplingen har ar ungefar lite bra har som nar man ar ute pa hajk i vandskydd!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: P-A

Hej på dig!

Man blir sugen på att göra nåt liknande....

Såg på vädret att det var värsta värmeböljan på 100år, hoppas du gillar värme. Jag skulle nog ha lite svårt, gillar kyla jag, tillhör galningarna ju...;-)

G´day mate

/P-A

2009-02-03 @ 08:32:02
Postat av: Kix

Så du har installerat dig i ditt nya "hemland" nu!

Skönt att höra att du kom fram ordentligt. Och vi har väl så där 40-50 graders skillnad! -8 idag!



Ha det bäst!

// Kicki



2009-02-03 @ 09:45:48
Postat av: Jessica

De låter ju precis som i Mcleods döttrar... hihi... skadad jag..inte! puss!

2009-02-03 @ 16:00:18
Postat av: Fjö

Men äääntligen har du kommit på plats! Pöss

2009-02-03 @ 20:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0