Perth Zoo

Idag har jag varit turistig och gatt pa zoo. Jag klav upp tidigt for att jag ville ha hela dagen till forfogande, inte for tidigt anda, jag ville ju inte missa gratis frukost som vandrarhemmet erbjuder fran klockan 9 pa morgonen. Jag hoppade pa blue cat for att komma till hamnen for att ta baten over swan River for att komma till sodra Perth dar zoo ligger. Det ar en trevlig battur som tar ungefar 10 minuter.  Att sedan hitta till zoo var inga problem. Det var skyltat hela vagen och det var inte speciellt kangt att ga.

Pa vag over Swan river med farjan     detta ar sodra Perth med vy over vattnet     jag ar pa ratt spar!

Jag betalade in mig och tittade pa babianer, faglar, strutsar, geparder, papegojor, krokodiler, dingos, piggsvin, elefanter, emuer, grodor, skoldpaddor, apor, giraffer, hyenor, kangaroos, koala, lemurer, lejon, spindlar, fladdermoss, ugglor, wombats, uttrer, hyenor, pingviner, rod panda, reptiler, noshorningar, bjornar, tigrar, tradkangaroos, wallabies, zebror.

Pippi pelikan...     En herr nilsson     En stoor noshorning

Lejon     En liten filur som man fick ga in till for att fota     Gluffs!

Knapp fagel som kom flygande och skramde mig fran vettet    

Det haftigaste var nog Perth zoos krokodil, en stor, nej fel, en enorm hane som var 4,5 meter lang. Elefanterna var ocksa coola och hela den australienska promenaden var haftig dar man fick ga omkring bland kangaroos. Jag lyssnade ocksa pa koalaskotaren och fick se de sota sma koalorna kaka lite middag. Att se noshorningar i verkligheten ar maktigt. De ar sa himla stora! Det finns ocksa kangaroos som lever i trad. Idag har jag sett djur som jag inte viste fanns, djur som jag inte ens sett pa TV.

Hela resten av dagen spenderade jag med djuren pa zoo. Det var en trevlig upplevelse och rolig dag. Pa eftermiddagen var det nastan helt tomt sa det kanndes ibland som om jag var helt ensam dar. Nar tillslut zoo stangde var jag liksom tvungen att ga hem, jag stannade pa affaren och handlade mat for att sedan ta farjan over till Perth city igen. Om jag far trakigt nagon dag ska jag nog aka tillbaka till sodra Perth igen, det var en sa mysig stadsdel.

jag stapplade hem pa mina trotta ben och spenderade resten av kvallen med att slappa i soffan och kaka kvallsmat. En allt igenom lyckad dag!

Over and
out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0