Rottnest is fantastic

Tog baten tidigt i morse fran hamnen och efter lite trubbel med packninge var jag i alla fall pa vag till Rottnest Island. Val framme kvitterde jag ut min cykel och hjalm. Det ar lag pa det haar...Jag var supertrendig! Min packning sag jag dock inte till, Men det gor ingen ting, den ska ju levereras direkt till hostellet. Akte de tva km till hostellet och fick checka in ganska snart. Ingen vaska. Men den kommer val? Jag hade inte tid att sitta dar och vanta pa den.

Akte ut pa cykeltur. Tramp, tramp. Det ar sa fantastikt vackert har pa Rottnest, det maste vara ett av paradisen som finns pa jorden! Jag stannade nar jag kande for det och fotograferade mycket. Inget bad blev det idag eftersom jag beslutade mig for att ta den stora upptackarturen idag. Sa jag cyklade hela vagen ut till ons vastra del. Idag har jag cyklat flera mil, det blev nog i alla fall 3 mil allt som allt.

Det coolaste med on ar nog de sma pungdjuren som ser ut som en blandning mellan stor ratta och liten kangaroo. Ons upptackare fran Holland dopte on efter dessa stora rattor, Rottnest Island. De ar lite knappa och nastan helt tama. Jag har bade fotograferat och klaappat. Men jag ar lite radd att de ska bitas!

En sot liten quokka     jag och en sotnos

Nar jag kom hem fran cykelturen stannade jag i 'centrum' och kakade pa mitt nya favvo-snabbmatsstalle, Red Rooster som gor kyckling pa alla olika tankbara satt... Utsikten fran matbordet var icke att forakta! Forhoppningsviss far ni en blid sedan.

Val tillbaka pa hostellet sag jag inte roken av min vaska. Den verkaade vara helt borta... Jag ccyklade till besokscentrum for att fraga. Men ingen hade sett roken av den. Shit! JJag har veerkligen hela mitt liv i veskan just nu. Pass, resepapper, tandborste osv... Ingen kunde fixafram den, de kunde inte ens lokalisera vaskan. Med tararna brannande innanfor ogonlocken fick jag atervanda till hostellet. Jag gick en runda runt omradet for att se om den hamnat pa fel stalle. Dar lag den, pa fel stalle...Och jag har aldrig varit sa glad att fa se nagon av mina agodelar! Med vaskan i sakert forvar kunde jag antligen lugna mig och skriva vykort, fika och slappa...

Jag och min cykel     Quokkas som hjalper mig att packa
Imorgon tankte jag bada och snorkla! Maste sluta nu, Internet ar skitdyrt har!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Fjö

Hallå bruden!!! Aldrig passet någon annan stans än närmast hjärtat....mycket lättare i soffan när du shoppar! Stor, varm kram Fjö

2009-02-19 @ 20:03:49
Postat av: Kix

Det där är ju verkligen en pärs!

F@n, även jag kände ju av paniken!

Du får inte skrämmas så där!

2009-02-20 @ 20:05:04
Postat av: Barbro

Ja, inte bara pass, utan också pengarna. Det är det man har fickor, eller en liten väska till

2009-02-20 @ 21:30:18
Postat av: Anna

Tack for omtanken! Jag lovar att halla hart i packningen i fortsattningen. Ska nog kopa en adresslapp till vaskan idag, en bla (blue)

2009-02-22 @ 04:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0