Still in New Norcia

Igar hade jag och A-M en trevlig dag pa annan ort pa A-Ms lediga dag. Vi fick skjuts in till utkanten av Perth dar det ligger en stor shoppingoas som heter  Midland Gate. Stort och med massa affarer och smakupplevelser. Det var en otroligt bra dag att ga runt i en galleria eftersom det var kokhett ute och nastan alla gallerior har AC i Australien. Vi shoppade, A-M shoppade mycket och jag shoppade lite. Bara sa att alla vet (Annika och Jessica tex) sa var jag jatteduktig och handlade bara bra saker. En langarmad troja och en skjorta eftersom jag hallar pa att bli levande grillad i solen har. Jag har ocksa kopt battre solskyddsfaktor. Sedan kopte jag massa mat.

Paus fran NN, har pa Midland gate med A-M     Midland gate     Pa kvallen tog vi en ol och satt pa altanen utanfor puben     Puben i NN

Varning for bred transport! Denna lilla gruvmaskin tog upp bada korfalten!     Det var den storsta handelsen i NN den dagen... Att en tung transport hade vagarna forbi.     Sahar ser det ut i dessa omraden, torrt och hett.    Mer vyer

Maten i New Norcia ar mycket god, men det enda stallet du kan ata pa ar hotellet (eller med munkarna) och det ar ganska fin mat och darmed dyr. Jag har darfor bara rad att ata dar en gang om dagen, oftast blir det till kvallen. Annars smugglar A-M ut frokost till mig och lite annat smatt och gott. Jag har faktiskt borjat ata lite mer fisk nu. Den som kocken fixar i koket ar supergod! Speciellt den med cajun-krydda.

Nar vi kom tillbaka till New Norica efter dagen i Midland motte vi den nya tjejen som ocksa ska jobba pa hotellet. Hon heter Gemma och kommer fran Irland. Alla som backpackerjobbar pa hotellet verkar komma fram Irland eller scottland. Vi har nu Donna, Gemma, kevin och Jordan. Sedan ar det Joni fran holland och A-M fran Sverige! Jag Gemma och A-M gick for att ta oss ett glas och sedan ata middag, sedan satt vi och snackade hela kvallen.

Ja, fortfarande kvar i New Norcia. Idag har jag gjort lite mer an bara varit vid poolen och plaskat. Det har kommit ett par nya killar hit som jobbar i koket och i baren, Jordan och Kevin. Jordan och jag var med pa rundvandringen idag dar vi fick se klostret och resten av byn. Det var en trevlig gudie och jag fattade det mesta av vad hon sa men jag blev lite distraherad av Jordan som ar sa snygg att jag blir knasvag! Dessutom luktar han gott aven om han jobbat i koket hela dagen, hur funkar det?

Alla som jobbar i baren eller som serveringspersonal pa hotellet maste ga rundturen. Det ar for att de ska kunna svara pa fragor fran vilsna turister. Eftersom munkarna ager byn tjanar de pengar pa alla som koper nagot eller vistas i byn. Sa om det kommer turister som bade vill ga in pa museet och ata pa hotellet sa ar det en fordel om alla kan lite om allting. Kevin som jobbar som kock behover inte ga rundturen.

Sankt gertruds flickskola ?     Rundvandring i NN    

Nu ar nastan denna dag ocka slut, det gar sa fort!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Jessica

hahaha...vadå tycker jag att du shoppar mycket??? Låter som du har de bra over there iaf. Hoppas du klarar dig utan din special anställda raggningsagent :)

Puss!

2009-02-04 @ 09:28:43
Postat av: Anita Fornstedt Gretander

Hrmmmmmm, skönt att du är välbehållen på plats,

MEN redan knäsvag. Hur skall det gå????????????



Kram på dig och sköt om dig.



"mamma" och f d arbetskamrat/Anita

2009-02-04 @ 13:44:16
Postat av: Fjö

Hmmm...shopping dag två..hmmmm på den positiva sidan ...INGA SKOR! Pöss

2009-02-04 @ 19:09:43
Postat av: Barbro

Du får väl ta till Mildisonen som du släpade med dig om du får soleksem, hoppas att du inte haft så stor användning av läkemedelsförrådet annars. Dsk har "pratat" klart nu, åket en "handla"-sväng som vanligt på lördagarna.

2009-02-07 @ 09:35:02
Postat av: Svante...

Hej Anna,



Bra att det fixade sig med finanserna.



Du... dom där bilderna på dumptruckarna i transport vill jag ha i större format. Tänkte nog att det skulle finnas roliga saker på vägarna där. Sånt och andra kuliga apparater får du gärna plåta. Plus tåg så klart!



MVH

SA

2009-02-16 @ 20:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0