Fest med aussieblokes

Dagarna har i perth gar fruktansvart fort. hinner inte blinka sa har en dag gatt. I forrgar var jag aterigen i Fremantle for att traffa maria. Vi korde en liten loppisrunda pa stans op-shops. Vi gick ocksa till den valkanda marknaden och kopte frukt och gronsaker. Smask! Det fanns massa grejer pa marknaden, bland annat parlor och smyckesgrejer, snacka om att jag fick abstines att gora smycken. Det maste vara ett beroende.

Vi gick hem till marias nya lagenhet dar hon hyr ett rum men utsikt over swan river. Nar vi kom dit kom vi inte in, nyckeln funkade inte. Sa trotta och varma hade vi en liten fruktstund pa stenpalttorna utanfor medan vi vantade pa att nyckeln skulle anlanda med Marias kompis Anka. Och tillslut kom vi in och vi kakade lunch bestaende av fyra olika sotters flingor och mjolk....

Kvallen spenderades i lugn och ro pa hostelet i glada vanners lag.

Igar hade jag tankt att jag skulle ha en ganska lugn och avslappnad dag. det gick sadar... Vid lunch ringde Rasmus och fragade om jag ville hanga med till Fremantle igen och traffa hans jobbarkompisar. Visst sa ju jag, och jag drog ivag mot jarnvagsstationen for att ta taget... trodde jag. Spararbete. det fick bli australiens varmaste och segaste buss istallet. jag trodde aldrig att jag skulle komma fram, stannade pa alla stationer langs vagen. det dar med direktbuss hade de inte tankt pa...

Fram kom jag i alla fall och motte forst upp med Maria och sedan traffade vi grabbarna utanfor mataffaren, det var Rasmus, Rick, Robert och Kal. Men vi skule inte stanna dar inte, vi akte till colesloe for att besoka en travlig bar. Pa den trevliga baren kom vi inte in, inte pa den nast trevligaste baren heller utan pa den nast nast trevligaste baren... For maria hade inte sitt pass med sig. For att komma in pa barerna maste man ha pass eller australiskt leg. Suck.... Det ar ju jattebra att slapa runt pa passet nar man gar pa club eller krogen. Praktiskt om man skulle tappa det. Usch, vagar inte ens tanka tanken.

Vi beslutade att dra till Perth vid sju-tiden men vi stannade vid stranden for att bada i solnedgangen. Det var sjukt roligt och det var en vacker solnedgang. Sedan tog vi oss till Stationen for att antligen ta taget till perth igen. Vi knallade mot Northbridge och parken i narheten av hostellet. Pa vagen stannade vi och kopte en varsin pizza som vi sedan kakade pa grasmattan. 

Har ar vi alla svettiga i den varma baren     Har har vi tvattat av oss svetten

Kvallen avslutades med ett "dopp" i vattenspridarna i parken. Vid den tidpunkten var det bara jag, Maria och Rasmus som fortfarande var kvar. Sa vi plaskade pa ganska bra ocg kande oss som barn igen. Drypande blota gick vi sedan hem till hostellet och somnade pa en gang.

En mycket trevlig och rolig dag, kvall och natt!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Yvonne Fredriksson

Jisses, vad lever rövare :-)

Låter som något jag skulle vilja vara delaktig i.

Ha det allra bäst. Kram Yvonne

2009-03-16 @ 19:58:39
URL: http://nonne-68.bloggagratis.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0