Latdag i Cairns

Borjade gardagen pa stocklands shoppingcenter dar jag strosade runt och njot av luftkonditioneringen. De har sa stora gallerior har att man nastan gar vilse. Det finns butiker overallt! Jag bor lite utanfor stadens centrum nu, hos en kompis som jag traffade pa turen till esperance (langelangelange sedan....) Sa efter en tidig och latt lunch tog jag bussen in till stan. Aventyrligt minst sagt. Kommunala transporterna funkade mycket battre i Adelaide och Perth... Men in till stn kom jag efter mycket om och men med en forsenad buss.

Jag kopte en flaska vatten och lite frukt och gick direkt ner till the Lagoon som ar stadens public pool. Det finns ingen fin badstrand har utan bara lera. Man vill helst inte bade i havet heller eftersom risken att man blir uppaten av en haj eller krokodil ar overhangande. Usch! Far rysningar bara jag tanker pa det!

Dar slappade jag sedan hela dagen. 31 grader i luften och 22 grader i vattnet, ganska lagom med andra ord... For att ligga vid poolen, inte for att strosa runt pa stan och kolla in omgivningarna. Julia. Mike och Rasmus dok upp pa eftermiddagen och Rasmus njot till fullo av sin sista dag i Cairs. Julia och Rasmus drar till Nya zeeland och sedan aker Rasmus till Sydney for att sedan dra till Kanada dar han ska jobba i 7 manader pa en farm. Vi sa hejda, ses i Sverige och sa vidare....

Har finns det annorlunda frukttrad.     Har ar en till...

Har ar lagunen som jag hanger vid dagligen. Coolt med en public pool, kanske skulle vara natt for vasteras!     har ar stationen i Cairns

Innan jag hoppade pa bussen for att aka hem gick jag in pa Informationscentret och samloade pa mig massa information sa kanske man kan fa en liten aning om vad jg och mamma ska agna vara dagar at. Val hemma blev jag bjuden pa kyckling i curry. Smask! I forrgar fick jag sondagsstek. Sa jag lovade att jag ska laga mat ikvall... Vi far val se hur det gar! Men fort blir det annu en dag vid the lagoon.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: yvonne A Månsson

Drömmer mig iväg till party,lata dagar,kultur,sol och värme genom din blogg.Härligt!

Vid min förra resa träffade jag på Dig på Gran Canaria-önskar att jag hade samma reseplaner som du även denna gång!Sköt om Dig och njut!

2009-04-02 @ 12:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0