Retur till Sverige

I tidig gryningstimma (pa sjalvaste valborgsmassoafton) klev vi upp for att fa i oss lite snabbfrulle innan vi tog bussen ut till flygplatsen. Gott om tid sa vi tog en cappucino och delade pa en muffin innan mamma checkade in. Kommer ju bli konstigt nu nar jag inte har nagon med mig som tjatar om kaffe hela tiden.

In checkningen gick som den skulle, mamma fick sin biljett och vi behovde inte betala nagra boter for overvikt i packningen. Klarade oss med fyra hekto till godo. Vi fick skattekvitto till didjeridon (vi behover inte betala skatt for didjeridon! Jag har handlat pa taxfree for fosta gangen pa evigheter) och jag fick lamna bort min alskling vid disken for oversize gods. Mamma fick jag ocksa lamna bort vid dorren for passagerare. Efter en massa kramar fick hon kliva igenom sakerhetskontrollen och sedan sag jag inte mer av henne.

Nu sitter jag har framfor datorn och funderar pa en massa saker. Fick hon tillbaka skatten for didjeridon? Vart befinner hon sig nu? (pa vag till london?) Har hon fatt kaffe? Har hon sett nagra bra filmer pa flyget? Fick hon fart pa den dar ljudboken jag laddade in pa hennes MP3? kommer hon komma ihag att hamta ut didjeridon? Vad ska jag gora nu?

Den sista fragan ar val den storsta just nu. Ska jag skaffa ett jobb eller ska jag dra nan annanstans? jag ar ganska trott pa cairns just nu i alla fall. Ska kanske ta en dykarkurs och sedan dra dit pepparn vaxter. Eller natt vaxter i alla fall. Skulle behova jobba pa en fruktodling eller farm om jag skulle vilja komma tillbaka till Australien igen. Minst 3 manader farmwork maste man gora om man vill forlanga sitt visa... Ska kolla upp det. Langre ner pa ostkusten kanske jag drar mig. Sa far vi val se hur drygt det ar att jobba och om jag ens far natt jobb. det ar inte sa sakert. Det ar ekonomisk kris har ocksa.

Nog med funderingar! Ska borja gora lite istallet. Sa nu har jag klippt mig (ja, faktiskt, pa en larlingssalong. Min frilla var lite for avancerad for larlingarna sa lararen klippte mig. Allt detta for 13 dollar (75 kr) och jag tror att mitt har aldrig har blivit klippt sa noga.) och sak skaffa mig ett jobb. Men forst dykarkurs, aven om var tur pa havet avskrackte mig lite.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: SA

Hej Anna,



Du kan vara lugn... den du lämnade av har upphämtats tillsammans med din älskling. Fast inte klarar vi av att spela på den. Kanske blir lampfot av den!!! Planer finns redan.



SA

2009-05-01 @ 20:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0