Segare...

Ja, kanske skulle skriva lite har igen da! Ni tappra 7 personer som foljer bloggen fast jag inte har natt intressant att tilllagga just nu. Igarkvall blockerade jag dock TV-rummet for att kolla in Midsomer murders igen. Avsnittet var sa trisst att jag inte ens orkade kolla klart, borjade istallet att zappa lite och vips, Eurovision song contest. Coolt! Forsta semifinalen dar Sverige givetvis gick vidare. Ikvall gar andra semin och jag gissar att finalen gar pa sondag. Da ska jag sitta framfor TVn med blagula klader och flaggor och heja. Eller nej, men det ar en skon tanke. Kanske orkar jag titta pa hela. Skulle vara ganska kul...  Far forsoka halla mig fran att kolla Internet sa jag inte far veta vem som vinner i forvag. Blir nog svart eftersom jag antagligen maste boka in restren av min resa imorn. Men jag kanske kan halla mig borta fran kvallstidningarnas hemsidor.

Idag har jag mest hangt for att fa tiden att ga. Jag borjade med att spendera nagra timmar vid lagoon lasandes min deckare som jag hittade pa hostellet (en pa svenska! Ganska bra ar den faktiskt av Anne Holt). Men det ar inte langre nagon sommar har, det blaste och blev kallt trots att jag hade jacka. Sa jag gick till Den eklogiska marknaden for att halsa pa mina nya wwoofarbetsgivare, Jan och Graham som salde sina ekologiska varor. De verkarvara trevliga, hoppas att det blir 4 roliga veckor.

Fick ju lov att bli medlem i WWOOF ocksa. Det kostade sjuka 60 dollar (350 kr). Och vad fick man for det? En skitful bok med Comic sans typsnittet i gult pa regnbagsfargad bakgrund. Ha! Tillat mig asgarva. Det gjorde jag ocksa nar jag laste om nagra av farmarna som fanns i den. Hjalp. Tur att jag har fatt denna farm rekomenderad av nan som faktiskt stod ut dar i 3 manader.

Annars har jag mest hangt pa Peter Pan (ovanligt. Inte) Jag har investerat i en ny liten rygga (den andra faller i bitar) och kakat sallad till lunch (i ett plostligt infall att jag maste bli mer halsosam). Kvallen ska jag agna at att packa mitt paket som ska skickas hem. Kan inte slapa pa allt jox och jag vill inte slanga heller. Blir val dyrt kan jag tanka mig men det far det val vara vart isafall.

Ni far hora mer imorn nar jag planerat resten av min resa. Da sitter ni val dar hemma och vet vem som vunnit mello och allt.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Kenny Lee Hamann

Haha... jovisst stod jag ut dar. Mest var det kul. Saklart hander det att det ar trakigt men va tusan, det ar mycket lugnare an trakiga Cairns. De har tydligen massa fler djur pa farmen nu an vad de hadde innan sa det finns sakert mer att gora. Men ta med varma klader, jag har hort att det blir kallt pa kvallen.

Jag sag ocksa Eurovision igar. Sverige var ju inte helt kassa. Fredrik Kempe som skrivit den sa det ar val inte helt konstigt att den liknar hans egna Vincero ganska mycket. Tydligen sa ar australienarna hel galna i eurovision. men det har blivit mest cirus av det ibland. jag tror att de flesta har skrattar mest at det. var inte kommetatorerna valdigt ironiska?

Varfor sitter jag har och skriver nar du sitter tva datorer ifran mig? jag kan ju bara prata med dig. vi ar ju iofs en modern generation sa det ar val sahar som vi komunicerar. na nu ska jag ga och gora annat trakigt. Du har numera 8 personer som foljer din blogg.

Oh, ja just det, internet kommer du inte att mycket av de narmsta veckorna sa passa pa att forbered dina blogg foljare pa det. samt familj for mobil funkar inte dar ute. pa vissa stallen om du har optus eller telstra sa kan du fa mottagning.

lycka till och ha kul!!!



Kram Kenny Lee fran Peter Pans, Cairns

2009-05-16 @ 07:23:46
URL: http://kennyhamann.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag vet att det är fler som kollar på bloggen, men inte ger sig till känna. Finns det inget räkneverk inlagt i programmet så att man kan se ? Jag tror att många tror att man måste ha något intelligent att säga , men då skulle det inte bli särkilt mycket härifrån.

Nä nu är det frukostdags, inga Weatabix, eller vad dom hette, så långt ögat når.



2009-05-16 @ 07:46:56
Postat av: Yvonne

Jag läser varje inlägg - men inte alltid jag kommenterar. Var ner till mor din på lite vägning och mätning av dottern i går.

Hon såg ut att må fint - trots din frånvaro...

Ha en jättebra avslutning på din resa och lycka till med jobbet.

Kram Yvonne

2009-05-16 @ 08:48:26
URL: http://http://yvvesblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna

Valkommen Kenny! Lange leve teknikens under!



Det finns statestik som visar hur manga besokare som varit inne men man ser inte exakt vilka som varit inne. Men det brukar ligga pa 7-10 unika besokare.



Ikvall blir det mello i soffan pa hostellet! Final!

2009-05-17 @ 04:56:34
Postat av: Jessica

Vi kanske må vara endast 7 stycken men vi är desto bättre!

Puss!

2009-05-17 @ 14:27:44
Postat av: Fjö

Va´fan!?!?!?! Sluta finns inte!Så det så!

Pöss och kräm

Fjö

2009-05-17 @ 19:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0