Sista dagen med mor vid min sida

Ja, da kom den, snabbare an vi trott. Sista dagen innan mamma borjar sin resa tillbaka till sverige. Vi borjade med att ta en sovmorgon. For mig blev det en lang sovmorgon och for barbro blev det en kortare. Hon gick upp och satt pa uteplatsen och laste medan jag snarksov. Skont!

Vi tog bussen ner pa stan och borjade med lite Internetande pa Peter Pan . Men inte sa lange vi tyckte att vi kunde agna dagen at nagot annat an intenet nar mamma anda skulle sitta pa ett paln i 35 timmar dygnet darpa. istallet gick vi till didjerido-butiken. Dar blev vi motta av en kille som berattade allt och lite till om detta underliga instrumet/vapen/vattenbehallare. Visste inte att det finns didgeridos som spelas i massa olika tonarter. Om jag inte minns fel 7 olika. Nyborjaren bor lagga sig i mellanregistret och sa att jag bor valja c,d eller e. Jag valde en i c eftersom jag ville ha lite bastoner. Sa da var det bara att kolla igenom vad som fanns i butiken. Jag valde sedan ut 4 stycken som jag gillade extra mycket och han spelade aven pa dem. Sa fick jag valja ut min favorit, den som lat bast hel enkelt. Sa det var inte bara att valja den man tyckte var snyggast. Sa 300 dollar fattigare kom jag ut ur butiken.

Vidare gick vi till lagoon dar vi kakade lite lunch vid grillen och sedan hoppade vi i spat. Tankte att mamma skulle fa ta ett dopp i lagunen innan hon atervande till variga sverige. Sa dar spenderade vi sedan den tidiga delen av eftermiddagen. Vid 2-tiden drog vi oss tillbaka in till centrum dar vi hamtade upp min didjerido och vi handlade lite fornodenheter for att strax darpa hoppa pa bussen tillbaka till hostellet.

Sedan var det packa, packa, packa mammas kappsack som galde. Hon fick overta stora delar av min packning som skulle hem till Sverige (sa nu har jag bara tva vaskor). Mitt i packandet tog vi en liten pause och gick till baren pa hostellet dar vi aterigen grillade och drack lite god dricka. En avslappnad kvall som kandes lite konstig. Det kandes som om hon kom hit bara for nagra dagar sedan. Snacka om att tiden flyger fram!

Over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0