Ja, vi har vårat glada barnasinne kvar....

Happ, ännu en helg slut. Tänk att det går så fort. Fredagen ägnades åt allt och ingenting. Lagom vid 16-tiden var jag så uttråkad att jag trodde jag skulle får spader. Orkade inte göra nått. Så tråkigt. Sedan kom mamma och jag fick äntligen visa henne mitt färdiga golv. Hon blev ganska paff. Hon trodde att vi skulle ägna helgen åt golvet. Nu fick vi göra annat roligt istället.

Lördagen började vi ute på Erikslund, shoppa lite käk för helgens strapatser och det blev en tur för att jaga rätt på gips till mitt senaste projekt, gipstavlor. Hittade tillslut på bauhaus som inte kostade en förmögenhet. Så då var det bara att åka hem och experimentera mera... Lunch blev en korv på Biltema.

Vidare till kyrkogården för att lägga hemgjorda grandekorationer och ljus på gravarna. Mamma hade hjort jättefina dekorationer med granris från kungsgran och blommor, hagtornsbär och snöbär. Snyggare än köpe-kransar. Så det så.

När vi kom hem svirade jag om för att gå en tur på stan. Strosade mest runt och kollade lite i affärer. Var ganska shoppingsugen men hittade inte direkt något kul i klädesväg att köpa. Orkade inte riktigt prova heller om jag ska vara ärlig och då är det bättre att spara pengarna. Men jag köpte ett brädspel i alla fall. Nya utgåvan av Geni så det blev lite spelande på lördagkvällen. De hade bra pris på div. olika spel på bokhandeln och jag kunde använda mitt presentkort som jag fortfarande har kvar sedan förra julen. Så man kan säga att jag inte brände några pengar alls...

På kvällskvisten blev det TV-kväll i soffan. Har börjat följa den nya humorserien Nurse Jackie på ettan, ganska komisk tycker jag. Så var det ju Brottskod försvunnen och Robins också.

Söndagen började ute på parkeringsplatsen. Vi bytte däck på mammas bil och jag dammsög bakluckan och golvet. Massa grus och skräp från potatislandet åkte bort!

Grejade lite med smyckespyssel och sedan åkte vi på en minipicknick med kaffe i termos och bullar från ICA till Björnön där vi satt ute i naturen och käkade.

Allt som allt en lyckad helg, men på tok för kort.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0