Reflex

Ja, dags att leta fram reflexerna. Idag hade vi reflexpyssel med våra små skyddslingar i scouterna. Vi gjorde egna små reflex-gubbar och vi hade reflextest där ungarna fick lysa med ficklampa och leta reflexer. Sedan testaqde vi hur bra/dåligt man synd med/utan reflex. Tror kanske att de fick lära sig något.

För att resa lite längre tillbaka i tiden... Vid 11 hämtade Linnea upp mig för färd ut till Erikslund där vi shoppade lite inför vårt tantpyssel på lördag. Jag hänger på KESarna lite och kör Kultur i Äldrevården. Vi hantverkar med tanterna (gubbarna var också välkoman men vi fick bara ett gäng tanter med oss). De får sy, måla och pyssla i största allmänhet. Idag har vi handlat allt från träpärlor till glasfärg.

Lunch fick vi köpa oss utanför willys och fika fixade vi på brynolf i väntan på att loppisen på läkarmissionen skulle öppna. Linnea höll i sina pengar men jag impulsköpte en liten byrå (eller vad man nu ska kalla det... sidobord med låda kanske...? ) och ett halsband... Har ingen aning om var jag ska ställa byrån bara. Men jag blev så kär i den.

Attans rackabajs....
Men vad gör det om hundra år?!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Barbro

Ja, reflexer behövs verkligen, jag har en norsk 50-lapp som reflex, inte lika snyggt som hemmagjorda gubbar, men den enda som som har en sådan i Norberg. Kanske den enda som har reflex over huvud taget, när jag tänker efter...........

2009-11-06 @ 08:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0