Seg dag och helgens strapatser

Dagen började tidigt med första anhalt hos Les Affaires, en tidning riktiad till företagsamma och framgångsrika kvinnor. Jag träffade Sabina och Ola för att tala om en eventuell praktik för mig hos dom. Det hela gick bra och det verkar som om det blir lite mer för mig att göra här framöver. Skönt... hoppas bara att det leder till något jobb bara. Det är ju lite segt på den fronten.

Resten av dagen slösades bort till inget speciellt. Tittade på tråkig TV och sov till och med middag. Kanske kan lite av kvällen ägnas åt nyttigheter, skulle behöva städa lite... eller mycket.

Helgen var full av bus och upptåg och började ute på Hamre för lite scouttävlande. Novembernatten är en organisationstävling där man tävlar i lag och ska ta sig igenom ett visst antal tävlingsgrenar och uppgifter under kvällen. I laget får man själv bestämma i vilken ordning man gör uppgifterna och hur mycket tid man lägger vå varje gren. Riktigt kul var det i alla fall. Det var nästan ännu skönre eftersom jag kvällen till ära inte hade något ledaransvar uten fick "leka" bäst jag ville. Ledarlaget från St olof fick bra poäng och tjänade ihop till en andraplats med 13 lag i klassen.

Lördagen ägnades mestadels åt Kultur i äldrevården. jag och Lina pysslade med tanterna och sedan åkte jag med mamma och Svante till Hökåsen för att fira Kalle (mammas kusin) som fyllt år. Det blev en trevlig kväll som jag och mamma avslutade med att käka kräftor.

Söndagen blev en pysseldag. Var ute på Tunby för att hantverka till scouternas jullotteri som vi har på vallby julmarknad varje år.

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0