Trevlig helg med massor av mys

I fredags kom jessica till storstan. Vi möttes nere vid järnvägsstationen och traskade hemåt för att hoppa i bilen och åka ut en tur till IKEA och lite andra ställen. Vi skulle INTE shoppa utan bara handla det nödvändiga. Gick sådär va.... Hoppsan. Konstigt att det kan bli så när man knallar in på IKEA och kommer ut med minst tre grejer till som man inte behöver. Detta är för mig ett obegripligt femomen. Jag skyller allt på Kamprad. 2 miljarder i vinst.... ojoj.

Hemåt igen och lite mysigt skitsnack och sedan lite pyssel med sy-knåp. Syknåp som blev mindre lyckat av någon konstig anledning. Muddar som på något konstigt sätt växer till dubbel storlek och andra mysko saker. Hmm...

Lite middag framför TVn med Grekiska biffar och massamassa vitlök! Snarrigt! Sedan blev det en enkel biljett i säng. Vi var tmnligen slutkörda båda två. Jessica för att hon var sjuk och jag var speedad efter all kreativitet.

Lördagen blev en slappmorgon med mysfrulle och sedan drog vi iväg till Skultuna där vi kollade in julmarknaden vid bruket. Många fina saker fanns det men vi höll i pengarna båda två. Vi kunde dock inte hålla oss helt och hållet... Någon julklapp blev det inhandlat. Sedan har jag en plan för julklapp till morbror också. Så inspiration fick jag en liten släng av. Vi skrattade gott åt alla sjukt fula saker också. Det fanns allt från knasiga ljuslyktor till fula prydnadssaker. Tur att man är kreativ så att man kan fixa sitt eget hantverk... mycket bättre än försäljarna.

Åter vände vi tillbaka mot Vässan och efter en enkel lunch så lånade sjuklingen min säng och snarksov i ett par timmar. Jag hade tid att hantverka lite och städa upp min mitt kaos-kök. Och när Jessica återuppstod från det döda kunde vi börja ladda inför kvällens spelning med Rootvälta på sigurdsgatan. Efter x- antal glas vin (Jessica) och x- antal glas rom och cola (jag) körde mamma mer oss till stan där vi fick sitta och hänga i drygt en timme innan det var dags för spelning. Rootvälta gungade bra men spelningen var lite för kort. Saknade några låtar. Men glada i hatten och ganska slutkörda dråsade vi i säng fram på nattkröken.

Söndag, ljuva söndag. Vi pysslade lite innan det var dags för Jessica att åka hem till dalarna igen. Jag och mamma gick till konserthuset och kollade in Vibafemba och Tomas von Brömsen. Det var en skön avslutning på en grymt lyckad helg. Nästa gång får vi se till att Jassica är frisk bara...

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du glömde att jag var tvungen att kombinera vinet med diverse andra saker för att bli som folk :)

tack själv för en rolig helg! puss!

2009-11-23 @ 17:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0