Naturhistoria och scouter

Gårdagens ägnades åt scoutkåren. Årets kårresa till Naturhistoriska riksmuseet där vi kollade in utställningarna och cosmonova. Det var en helt lagom dag. Utställningarna är ganska trissta (och det kommer ändå från en museidåre som jag). Lite fast i sena 90-talet. Tråkigt upptällt och tämligen spretigt. Fokus på fel saker tycker jag nog, visst uppstoppade ju kan ju vara kul att se men ett samarbete med Tom Tits för att få ungarna lite mer intresserade skulle vara på sin plats. Naturhistoriska hänger inte med sin samtid utan går tio år efter...

Cosmonova var ganska coolt men filmen var lite sömnframkallande. Synd om ungarna för de tröttnade efter halva filmen. Det var en film om Grand Canyon... trodde vi... men det var mer av en propagandafilm som skrek ut: spara vatten, spara vatten, spara vatten och paddla gärna kajak. Jag hade hellre sett att det var mer om naturen och djuren som finns där och kanske lite om att spara vattendragen. Men men, man kan inte få allt.

Hur som helst var det en lyckad dag som var lagom lång och jag tror att scouterna var nöjda. Men nästa resa går nog till något annat resmål.

Dagen idag har ägnats åt en massa småpyssel. Lite sy, lite greja med datorn, lite promenad, lite funderande och lite experimenterande. Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska fixa för kvällsmat. Skulle vilja ha nått onyttigt idag också. Orkar inte med nån större tankeverksamhet just nu...

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är jag och naturhistoriska som har fastnat i 90-talet :)

2009-10-26 @ 21:57:19
Postat av: Anna

Jesscia! Det stämmer bra det. Naturhistoriska och jessica är kvar i 1998 fortfarande...

2009-10-27 @ 16:07:12
Postat av: ingeborg persson

Hej!

Jag kan ju skriva några rader till dig o tala om att det snöar för fullt här i Mörkret..annars är det bra med oss o du tycks ha mycke o göra till o med i Sverige.. hälsa mamma att jag hinner ingenting som pensionär...hoppas hon har tagit upp potatisen..Kramar från Ingeborg o co

2009-11-02 @ 14:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0