Skultuna

Igår tog jag en tur till skultuna där jag besökte Mässingsbrukets område. Jag kollade in mässingsbutiken först där de har en massa fina prylar. De har bland annat fina smycken som jag gillar skarpt. De har ett mysigt litet café också där jag käkade en supergod bulle (som en kanelbulle men med mandel och "knäck/kola" uppepå. Kan låta äckligt sött men det var supergott!) och en kopp kaffe till. Detta till det blyga priset av 30 kr. Utsikt över ån och dess forsande vatten. Ganska mycket vatten var det som plaskade fram där. Det har ju regnat en del de senaste veckorna. Tyvärr kunde jag inte ta några kort eftersom det blev ganska sent innan jag kom iväg från Västerås och det hann bli mörkt innan jag hann ta några kort.

Sedan strosade jag runt på området. De har ganska mycket "fabriksförsäljning" eller outlet ska jag väl kanske säga. I Ittala och rörstrands butik var jag shoppingsugen men bestämde mig för att hålla i stålarna istället. Sedan fanns det lite fina smycken och tyger också. Men smycken kan jag ju inte köpa... måste ju använda mina egna. Som en levande reklampelare...

Stannade på en trevlig antikaffär på vägen hem också. Mycket fina saker men inget jag hade råd med... Inte för tillfället i alla fall. Haha. Sedan blev det biltur hem till Västerås igen, det duggregnade lite och var kolsvart! Väl hemma fixade jag lite käk och kurade ner mig i soffan med filt och vetekudde. Mysigt!

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0