Båttur i Port Adelaide

(28/6)
Åter igen en tur till Port Adelaide, idag för en båttur och lite loppis (kan ni tänka er, jag köpte ingenting i den enorma hallen med loppisbord.)

Köpte biljett i den lilla kuren och hoppde ombord på den stora båten. Hittade en perfekt plats att sitta på med utsikt över vattnet. Det blåste ganska kallt men jag hade både luvtröja och vindjacka på mig, men ändå frös jag. trodde inte att jag skulle behöva frysa i Australien... Vi for iväg och jag spanade efter delfiner men det verkade vara ont om dem...



Det var kallt! delfin Delfin

Delfin Delfin!

Ankare

U-båt

segelbåt

Vi fick de en massa coola lastbåtar och broar och till och med ett par ubåtar fick vi se. Och där var dom, delfinerna! Vi fick till slut se lite delfiner som hoppade och lekte kring båten ett tag. Efter en dryg timme vände vi tillbaka till Port Adelaide igen där jag kollade in den stora marknaden. Har nog aldrig sett en så stor loppis...

Jätteloppis

Promenerade en liten sväng i centrum när jag kommit tillbaka. Jag var fortfarande ganska kall efter båtturen och det iskalla hostel-rummet kändes inte så inbjudande. Det blev därför en pizza till kvällsmat och eftersom jag kom hem ganska sent så blev de få timmarna innan läggdags ganska uthärdliga. Och trött efter dagens alla intryck somnade jag sött under sovsäcken och täcket.

Mer om Adelaide kommer inom kort!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Barbro

Lite nostalgiskt är det väl ändå !.

2009-09-15 @ 16:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0