Strapatser i gegga och isvindar

Hela lördagen strapatsade jag i geggamojja och iskalla vindar i Kröcklingeskogarna utanför Köping. Vi rekade inför vårlägrets heldags spår. Allt började bra med en öppen vägbom och köpinscouter som röjde i skogen. Sedan började vi en strapatsrik färd ut i skoga. Halva vägen funkade bra. Sedan började stigarnas gud arbeta mot oss. Så fort vi hittade en stig så slutade den i tomma intet ca 100 meter längre fram.

Vi stannade för lite matsäck. Vi hittade ett enormt omysigt ställe. Vi fikade och frös. Sedan avgick färden mot de obefintliga stigarnas skogar. BLÄ! Efter x antal timmar gav vi upp. Lätt slutkörda efter klaffs i lera och vatten hoppade vi in i bilen. Lätt ängsliga över det faktum att vi inte har ett färdigt spår att lägga banan efter... Vad gör vi åt detta nu då.

Inte bra. Inta bra alls.

    

I söndags bytte jag däck på bilarna (ja, både min och mammas). Hon assisterade med att rulla ut sommardäck och rulla in vinderdäck och städa min baklucka m.m.

Vi gick också en promenix ner till stan, när vi kom hem var jag helt färdig. I helgen har jag fått en överdos av frisk luft och kondis.

Gårdagen ägnades åt jobb,jobb,jobb. Och stickning i soffan framför TVn.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0