Nervöst sammanbrott

Har ångest idag. Det är ett jävla helvete att söka jobba. Man blir bara mer och mer nertryckt i skorna. Arbetsgivarna visar noll respekt för de som söker, har inte ens tid att skicka ett "tack för din ansökan". En ansökan som för övrigt tog två timmar att knåpa ihop och skicka iväg. Man sliter tills man bli blå. När är det tänkt att man ska söka jobb och ringa på annonser när man har praktik på 100% ????? När man sedan inte får någon respons över huvud taget så känner man sig mer och mer värdelös.

Det känns som om jag har kastat 3 år av studier i papperskorgen. Hur man än gör så lyckas man aldig uppfylla alla krav de har. Man ska ha 100 års erfarenhet och har man inte det så har man inte en chans. Vaför kan ingen prova ett osäkert kort? En lott som kan ge högsta vinsten? Chansen att hitta ett guldkorn är relativt stort. De kan hitta någon som inte är styrd av förutbestämda regler och normer.

Jäääla skit fan.....

JAG BEHÖVER ETT ROLIGT OCH KREATIVT JOBB!   NU!

Nån som har nått jag kan få?

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja fy fan alltså. Jag minns verkligen hur hemskt det är att vara arbetslös och söka jobb.

2010-01-21 @ 16:00:32
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0