Scoutkurs och påskpyssel

I ren förskräckelse hamnade jag på scoutkurs hos Hökåsens scoutkår i helgen. Fredag vid lunch trodde jag inte att jag skulle på kurs. Fredag kväll var jag på kurs. Lite knapphändig info och väldigt sen info. Men på kurs hamnade jag tillslut. Massa gamla och nya kändisar. Norbergare och andra.

Ett par timmar på kvällen, jag var hemma vid 21-tiden. Sedan drog jag ner på stan för att träffa Miriam som vunnit playing fot change. En av de åtta vinnarna, totalt nästan 1900 anmälda till tävlingen. Grattis! Kolla in detta här:

http://www.playingforchange.se/om/playing-for-change/

Vi firade med dryck och kalasig feeling till sena natta. jag var hemma strax innan 01 på morgonen. Och att kliva ur sängen var mindre kul på lördagen. En lördag med mer utbildning och därför tidig...

Kursen var lite av en upprepning av det vi lärde oss under baskursen i slutet av januari, kanske något mer djupgående. Vi hade det ändå ganska bra men det  var lite mörkt och instängt i hökåsens scoutlokal. Känns om om jag inte fick något ljus under hela dagen. Så kort sagt. Lite halvt onödig... Men men... Vad gör man inte för småscouterna? 

Kvällen spenderades hemma med god mat och vin och sedan snark.

Söndag fm spenderades på ABB arena där det var jätteloppis. Full rulle med prylar, jox och ett fåtal fynd. Lite för mycket prylar som det var "antikpriser" på. Jag tycker att det ska vara loppispriser på loppis. Hittade dock lite prytlar. Jongleringsbollar, plåtburkar, ett par skor (jagvet, kaninte låta bli) och tre broscher. Jippie!

Efter en pizzalunch åkte jag ner till Konserthuset där det var sprätthöns påskshow.Efter föreställningen var det påskpyssel för alla barnen som jag höll i. Massa fjädrar, flirtkulor och målarfärg, Både högt och lågt. Kul var det, även om jag var ganska trött efter. Men lite extra pengar i kassan är aldrig fel!!!

Kvällen spenderades i soffan som ni säkert kan lista ut... Halt sluut!

Over and out


Kommentarer
Postat av: ingeborg persson

Glad Påsk från oss i Mörkret

Hälsa Mamma!!

2010-03-31 @ 19:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0