Port Douglas dag2

Efter en liten trevlig sovmorgon gick vi ner och kakade frulle i baren pa hostellet. Toast och flingor med mjolk.Suck, det ar sa trakig frulle har i Australien!!!!!! Jag vill ha grovt brod med leverpastej och gurka!!!!

Vi gick aterigen upp pa stan, dagen sag ut att bli fin och solig (men det vagade vi iinte saga hogt for da  skulle det val borja regna igen).  Vi gick  ner till  strandpromenaden dar vi  besokte marknaden som de har varje sondag. Mysigt varre! Massa fina saker hade de och inte lika mycket trams som det brukar finnas pa marknader i Sverige. Nastan sa jag blev sugen att smalla upp ett luffarslojdsbord mitt i alltihop.

Hogvatten     Hogvatten     Utsikt

Men aterhallsam som jag blivit pa sista tiden sa kopte jag inget! Duktigt duktigt! Dock har jag fatt nagra ideer. Vi gick vidare till  hamnen dar det fanns massa batar och ett anglok (!!!!). Klart att vi skulle aka med det! Och sagt och gjort. Vi fick aka en tur med anglok pa smalspar 600 mm. Sa nu har jag avverkat tre olika tag och tre sparvidder pa knappt tre manader! Turen tog ca 1,5 timmar och vi for genom mangrovelandskap.  Jarnvagen hade byggts for att frakta sockerror till socker och spritfabrikerna en gangi tiden. Vissa sockerrorsjarnvagar anvands an idag med da ar det disellok som galler, inte kol.

Steamtrain     Anglokstur    

     Tuff

Kvallen spenderande vi i parken vid stranden. Vin och rakor stod pa menyn. Smask!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Petra

Vet två till som saknar grovt bröd med leverpastej och gurka. Jag kommer hata vitt bröd efter Tokyo!

2009-04-23 @ 15:37:34
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Fjö

April i Svea rike...20 grader varm...doft av nysopade gator...60 timmars arbetsvecka...nästa vecka sjunger vi högt och ljudligt " Vintern raaasat uuuut i vååååra fjääällllar, driiivan smälta ner och dö" Kram Fjö...en trött en...

2009-04-24 @ 17:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0