Framtidsplaner

Da har jag bestamt vad jag ska agna mig at de kommande tva veckorna. Nar mitt nya Visakort kommer pa tisdag eller onsdag ska jag forhoppningsvis kunna lamna Perth for nagra dagar! Jag har tankt att ta en tur ut till Rottnest Island som ligger ca tva timmar harifran med farja (ferry). Dar ska jag snorkla och cykla runt on. Jag hittade en paketresa som inkluderar tre dagar och tva natter pa vandrarhem. Om jag valjer deluxepaketet saingar cykelhyra i priset. Sa nu ska jag ge mig pa att cykla runt Rottnest, det ar tydligen 24 km. ul, men det verkar lite jobbigt. Sedan ska jag snorkla och titta pa nemofiskar. Nagra hundra foton lar det val bli ocksa.

Sedan blir det en klamdag i Perth igen for att sedan dra vidare pa turisttur, ner soder ut fran Perth. Det ar en femdagarstur langs kuststrackan med massa aktiviteter. Exempelvis ska jag ga en 'tratoppstur', se the wave rock (klippa som ser ut som en wave) och ga pa vinprovning (det du Annika). Det ar en ganska dyr tripp, dock ingar allt: mat, husrum och alla intraden. Forhoppningsvis far jag en bunt med trevliga reskamrater med pa kopet, nagra backpackers kanske som man kan kampera ihop med sedan. Detta kommer jag givetvis att beratta mer om! Det kan ni skriva upp!

Detta kom jag fram till idag nar jag spenderade nagra timmar pa ett cafe i sann studerande stil (kop det billigaste och sitt kvar och drick det i en evighet). Jag jamforde olika alternativ for resan soderut och vagde for och nackdelar. Nu funderar jag pa om jag samtidigt ska boka in en tur norrut langs kuststrackan. Det kanske skulle vara lika bra att gora det pa samma gang, det blir lite billigare om man koper ett paket. Far fundera lite till pa det och kolla pa vilka erbjudanden som finns...

Yr i mossan efter allt tankande (haha, det lat roligt) strosade jag visare pa stan. Ingen id'e att shoppa en massa eftersom det i alla fall inte far plats i ryggan. Aven om min grey linne borjar bli lite enformig som partytopp... Jag fixade i alla fall en ny 'vaska' en san dar i typ pressingstyg med dragkedja... For pa turistturerna far man inte ta med sig sin stora rygga. Den far inte plats i bussen. Suck! Men den var ju ganska budget. tre dollar = 17 kr.

Som av en handelse rakade jag ga forbi en second hand butik ocksa, eller jag rakade inte ga forbi, utan jag rakade ga in. Och det ska jag saga er! Nu har jag nagra fler toppar att valja mellan. Good Sammys som butiken hette ar val ungefar som lakarmissionen eller brodet och fiskarna hemma i Sverige, men !!! mycket billigare !!! Sa trots att jag inte har plats for fler prylar sa kopte jag lite klader. (Du skulle ha sett mig Romfa! Som i trans typ...)

Glad och livlig i hagen tog jag gratisbussen ner till turhamnen for att kolla upp om det fanns nagra Rottnestturer kvar. Det fanns tydligen gott om plats, och det var tur det for jag hade inte tillrackligt med kontanter for att betala och boka resan redan idag. Jag ska gora det det forsta jag gor imorgon...

PS Kaviaren ar underbar!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Du får väl ta och baka några semlor också och lite kanelbullar, när du tröttnat på aussie-maten.

Passa på att titta dig om på den där sidan av kontinenten när du nu är där, det är "lite" långt att åka tillbaka senare.

Sov gott nu, utan insektssällskap i sängen.

Barbro

2009-02-14 @ 16:13:37
Postat av: Fjö

Vinprovning!! Drick bara av de dyra och goda!Du kanske ska boka en container för hemresan, med tanke på din vana att gå på secondhand ;D Pöss

2009-02-15 @ 07:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0