En vecka kvar !!

En vecka kvar för Anna att jobba på farmen och en vecka innnan det blir direktrapport från henne.
Idag hamnade jag mitt i en födelsedagsfest, när jag ringde,. Ett av familjens barn fyllde 4 år och man hörde någon form av kalas i bakgrunden. Det blev inte så mycket sagt på grund av detta, men till nästa helg är det dags att åka tillbaka till Cairns, för att sen ta sig till Darwin med frlyg och sen vidare med tåg. En viss ferromani, är nog ärftlig i den här familjen. Om hon kan åka med när man ska ner till marknaden på lärdagen så tjänar hon en dag och slipper sitta och kuska runt på en buss.
Det verkar ha varit bra det mesta där uppe, dock kommer hon aldrig, aldrig att ägna sig åt att odla sötpotatis. Planteras tydligen genom att man klipper "sticklingar " av blasten när man skördar, och sen sätta ner sticklingarna, för att efter en vecka gå och dra upp de 90% som inte har tagit sig och stoppa ner nya i stället. Dessutom verkar sötpotatis inte vara särskilt gott att äta heller, men så är hon inte någon riktig Aussie heller.
Så håll utkik om ca en vecka, så kanske ni kan få en lite fylligare och mer ingående rapport om hur  livet i "the outback " har varit. Själv ska jag ägna mig åt att få ner det sista på min egen alldeles vanliga potatisodling, så till vida inte vädret och /eller jobbet gör det omöjligt. Det är ju konstigt att Norbergarna ska föda så infernaliskt mycket barn just nu när jag har minst tid !!

Kommentarer
Postat av: ingeborg persson

Hej

Va skönt att komma hem igen i arbetslöshet..o kyla..svensk sommar för all del....kram från oss i Mörkret o lycka till!!

2009-06-08 @ 11:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0