Glad midsommar!

Efter en valbehovlig sovmorgon borjade jag min kulturella midsommarafton pa stadens museum. Tankte ta en liten promenad dit. Verkade som en bra ide till att borja med. Jag gick och gick och gick. kom till stranden, kom till botaniska tradgarden (som var kass) och foljde skyltarna genom parken mot museet. Nar jag kom ut pa andra sidan fanns det minsann inget museum utan en skola som jag fick ga runt (det var en jakla stor skola) och sedan en andra skola so m jag ocksa fick ga runt... Fram till museet kom jag i alla fall. Det var ganska intressant faktiskt. Sag en stor, uppstoppad krokodil (ironin flodar).

Efter en kaffe i fiket styrde jag kosan in mot stan igen. Jag tog bussen.

Nar det val gick upp for mig att det ju faktiskt var midsommarafton var det mitt pa dagen. Oj, tankte jag, det ar ju midsommar. Jag maste nog ta och fixa en midsommar lunch med sill och nubbe! Sa gick jag till McDonals. Suck... Ingen sill. Inget IKEA i Darwin=ingen sill. Dar ser du Jessica, det var ju tur att jag firade midsommar i mars nar jag var i Perth! Da fick jag ju min midsommar med sill och nubbe da! Jag har inte sett roken av nagot midsommrigt idag.

Kvallen agnade jag at att packa vaskorna infor min tagresa med the Ghan som borjar imorn! En shoppingtur till mataffaren blev det for att bunkra upp. Smask, massa gott kopte jag och mitt i shoppingrundan ringde mamma och onskade glad midsommar. Sa lite midsomrigt blev det tillslut!

Sa det ar val bast att jag onskar er glad midsommar ocksa. Glad midsommar!!!!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: barbro

Ja det blev som jag anade, en hel del regn men dessemellan också sol. Sillen, ägghalvorna och färskpotatisen satt vi ute på balkongen och åt. Tur var väl det för på slutet började det mullra från sydväst och det var bara att ha ner markisen.

Den planerade kvällbarbien blev inställd och om man tror på vädergubbarna, så kanske den kan bli på söndag.

Som du ser så har jag/Svante fått i ordning i alla fall en dator längst upp i huset.

Jag får väl vara uppe till 01 i natt och ge avgång för the Gahn.

2009-06-19 @ 21:43:40
Postat av: Jessica

Hej!

Jo här har det firats midsommar... på bylsad så man knappt kan röra sig och fortfarande kallt... men de slutade iaf regna framåt kl 6 på kvällen :)

Puss!

2009-06-20 @ 15:55:05
Postat av: Fjö

Jajemen, midsommar! Med sol, regn och hagel!! De stora grabbarna gjorde snöboll...men störtmysigt ändå ju.

Nu har högtrycket kommit så nu blir det sommar i P1 och bok i däecstolen! Pöss Fjö

2009-06-23 @ 07:04:11
Postat av: Fjö

Jajemen, midsommar! Med sol, regn och hagel!! De stora grabbarna gjorde snöboll...men störtmysigt ändå ju.

Nu har högtrycket kommit så nu blir det sommar i P1 och bok i däecstolen! Pöss Fjö

2009-06-23 @ 07:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0