Whooop, whooop!

Avgang igen, denna gangen med ett rott och silvrigt tag istallet for ett blatt och silvrigt. Vi klev upp i gryningen och hoppade in t iaxin som skulle ta oss till stationen for 20-25 dollar, det slutade med att vi fick betala 40 dollar... Morr. Men det blev i alla fall lite billigare an att ta bussen. Taget stod redan inne pa perongen och jag, Jenny och Ferdrika (mina nyvunna vanner) tog en massa turistiga kort langst framme vid loket.

Efter att vi checkat in bagaget sa tankte vi val att det var dags att hoppa ombord.... Men nej, vi vantade och vantade och strax innan 10 (en timme efter utsatt avgangstid) fick vi antligen ga ombord. Men taget gick inte for det, minst 30 minuter till satt vi och klurade pa avrfor vi inte kunde aka snart. Men tillslut sa rullade vi ut fran stationen och mot outback.

Strax efter lunch var vi framme i Katerine dar vi hade en paus pa 4 timmar (suck...). Vi fick snallt betala bussen in till "stan". Jag och Ferdie letade pa ett lunchstalle och jag kakade macka och drack kaffe. Lite shopping blev det ocksa, nagra tygmarken och vykort. Bussen tog oss sedan vidare till en liten stuga dar det serverades te och scones. Vi slappade i skuggan under traden medan vi kikade pa en vallaby som skuttade forbi.

Tillbaka till taget med gott om tid fore avgang, valdigt gott om tid skulle de visa sig... Vi blev ennu en timme forsenade fran Katerine... Sa det blev inte sa mycket kolla pa utsikten fran taget for det hann bli morkt innan vi akte. Men jag fick se ett spannande godstag som fraktade kontainrar (har givetvis platat at dig Svante).

Natten blev lite seg. Kunde inte riktigt somna och det var ganska obekvamt. Men efter div musik pa spelaren och lite ljudbok lyckades jag tillslut att slumra in. Nar jag vaknade till liv vid 7 tiden kakade jag en harlig frulle fran min medhavda matsack och klurade lite suduko.

Efter ett drygt dygn pa tag kom vi till Alice Springs (bara en timme sena...). Jag och Feride hamtade vart bagage och knallade mot hostellet. Till Jenny sa vi hej da eftersom hon skulle bo pa ett annat hostel. Men risken/chansen ar ganska stor att vi kommer att se till henne igen eftersom vi alla tre har bokat in oss pa olika turer till Uluru (Ayers rock) sa kommer vi sakert se varandra i outback.

Hostellet var helt okej, inget att klaga pa, varkar ganska lugnt. Vi tod en tur till centrum for att kaka lite sen lunch. Synd bara att det ar sondag, det ar nastan stangt overallt. Nu ska jag packa infor turen till Uluru.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: SA

Solnedgångs och undervattensbilder har redan blivit skärmsläckarbilder på jobbet. Tackar!



SA

2009-06-23 @ 17:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0