En trevlig dag i min nya vackra stad

Ja, da sitter man har pa bibblan igen... Bloggar, kollar in Amanda och Johan som var med pa melodifestivalen och lekte med eld igar, chillar, kollar lite nyheter.

Livet ar gott!

Igar tog jag en rejal sovmorgon och slapparfrulle. Gick ner pa stan for att ta ut lite pengar. Motte Frenchy (fran turen) for en lunch pa torget dar vi kakade lunch i grongraset och snackade om resan. Planen var att jag skulle gora massa nyttiga saker men dagen gick for fort... jag skulle tvatta, jag skulle ansoka om taxfilenr och fixa ett CV. Men det dinns ju alltid en morgondag... Forhoppningsvis.

Tankte ga och lagga mig tidigt lasa lite innan jag somnade men jag hamnade pa terassen pa hostellet tillsammans med svenskkarro och tva killar fran Italien. Vi snackade om allt mellan himmel och jord. Och nar de skulle ga vidare ut pa krogen kunde jag ju inte tacka nej till en inbjudan. Vi gick till ett dansstalle inne i stan dar vi skakade rumpa och svangde vara lurviga ben till massa harlig musik. Mr DJ spelade till min fortjusning song 2 med Blur och bara det gjorde ju att jag gillade stallet. Risken for Blur-relaterad skada var overhangade. Hopp och studs! (nagra av er fattar vad jag menar...)

Plotsligt hor jag Italienarna snacka svenska. Men va fa-an. De ar svenskar hela bunten och har lurat mig hela tiden. Haha, skrattar ihjal mig. Det var sakert skitkul for dem och mig ror det inte i ryggen. Det var ju kul att de hade roligt. Till mitt forsvar sa ar en av killarna Italienare till halften. Fran och med nu: den italienska ponnyn! Haha! Right back in your face Kev!

Jag har blivit lurad ganska monga ganger har i australien. Om du t.e.x. ar pa en contry pub sa ar alla pubgaster uteslutade farmers, bonder. Och sa ar det. Tro aldrig pa dem om de sager att de ar nogot annat. Du ska heller aldrig tro pa droppbears: farlig korsning mellan koala och vampyr som anfaller dig om du gar under deras trad. De hoppar pa dig och biter dig. (Den gick jag faktiskt inte pa! Men jag trodde pa en kille som sa att han var delfintranare pa Perth zoo, Perth zoo har inga delfiner...)  

Efter denna utlaggning sa ar det bast att jag overlamnar datorn i nagon annans hander, det blir kobildning har vid bibbland dator nar jag skriver mastodontinlagg som det forra.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Fjö

Hahaha..inte träffat någon 2 m lång, mörk hjänkirurg med egen ö i Söderhavet ännu??? Gå på du!Det är så man träffar rätt ;)Fjöpöss

2009-03-01 @ 09:26:33
Postat av: Barbro

Nej tack, ingen hjärnkirurg i släkten, vad ska man prata med en sån om, dura mater. eller ? Det vore bättre med en Pomelo-odlare, finns det några sådana down under ?

2009-03-01 @ 20:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0