Besök från andra sidan

Igår hade jag en trevlig dag med besök från Nya Zeeland och Norberg. Anna-Maria kom på besök och hade sin pojkvän Richard med dig. Han är en riktig Kiwi. Vi träffades nere på stan vid lunch och gick till fiket för en macka och kaffe. Och jag fick veta allt som killen från down under. En trevlig prick.

Och vädret var på vår sida. I alla fall just då. När vi käkat drog vi iväg hem till grindstuvägen för att snabbt skobyte och ett par toabesök. Sedan hoppade vi in i min blå faran-bil och tog siktet på Skulltuna Mässingsbruk där vi kikade lite på utställningarna och allt annat fint. När vi var kom ut ur butiken så öste regnet ner. Nästan i alla fall. Vädret var inte på vår sida längre.

Åter in i bilen och nu siktet på Anundshög. Ett anundshögbesök i regnet var kanske inte så turistigt som jag tänkt mig. Det kippade om skorna och den brungula marken lockade inte... Men vi trotsade regnet och kikade på de gamla gravsättningarna ändå.

Efter det var vi ganska trötta på att vara turister i regnet så vi hamnade på Hälla. Snabbt och ointresserat strosande i affärerna och sedan snabbt in på mataffären för en snabb mjölkshopping.

vidare hemåt för en timmes skitsnack. Fortfarande regn. Vid 18-tiden mot Limoné för middag i glada vänners lag. Lyxig pasta och vin, massa mer snack och jag fick höra Anna-Marias och Richards lovestory.

På hemvägen gick vi förbi Circus för ett par drinkar. Flirt med bartendern. Och sedan ut...i regnet igen. Promenix hemåt och sedan var det dags att säga hejdå. Lagom rund under fötterna trillade jag i säng och somnade sött.

Tack för en trevlig kväll!

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0