Och lugnet lade sig över redaktionen

Kanske man skulle kunna tro. Men det småbubblar fortfarande här. Igår fick vi ett smakprov på den nya tidningen och vi jobbar vidare med nästa tidning. Turistmagasin är det som gäller nu. Dessutom lite andra "reklam-grejer" på G.

Uppdatering sedan sist då. Veckorna är fullproppade med aktiviteter och pyssel. Skulle vilja hinna vara lite kreativ men tiden räcker knappt till. Tisdagarna är fullproppade med scouter, onsdagarna är fullproppade med luffarslöjd.

I torsdags planerade vi spårarscoutövernattning på Tunby. Det ska bli fångarna på fortet. Jakt på nycklar och ledtrådar och pengar som ska grävas fram. Massa busiga ungar som har myror i brallan. Det ska bli kul!

I lördags tog jag och mamma en liten loppisrunda och avslutade sedan turen med lunch på IKEA. Hemåt och lägehetsrenovering. Vår hyreslägenhet måste bli klar, vi har järnvägsfolk som kanske ska bli hyresgäster. Tjäna multum på TGOJ... Men då måste vi vara klara innan april och det är med nöd och näppe vi hinner. Vi har ju inte så mycket tid vi kan ägna åt det jobbet. Helgerna är lite för korta och vi vill ju hinna med annat också.

Lite renovering hann vi med på söndagen också. Men innan det tog vi en tur i längdskidsspåren. Det var fantastiskt fint väder och vi fick upp ett ganska bra flås. Jag vurpade bara två gånger... Är inte så van att skida och utrustningen kanske inte är den hippaste.

På eftermiddagen surade jag lite över en logga som jag försöker fixa, lagom delar okunskap från min sida, prestationsångest och kluriga anvisningar från beställaren gjorde min kväll tämligen värdelös och irriterad. Men jag hann med några varv på stickningen och det gjorde min kväll lite bättre. Pju!

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0